Furthermore, I began a preservation project to collect and redump every SNES game ever released. In doing so, it became apparently clear that our emulation of the SNES memory map for games was very flawed: rather than emulate which areas of memory were unmapped (open bus), we simply mirrored ROM and RAM into every possible location in the hopes of maximizing compatibility. Along with several nasty game-specific memory mapping hacks, we were able to get this functional for all games, but a hack is a hack, and bsnes has always been about eliminating hacks, and so with my dumping project, I began mapping out the exact memory layouts of each and every game in the library. This change brought with it the requirement for cartridge mapping information.
Ça a l'air de rien comme ça, mais il prenait cette histoire de fidélité très au sérieux, d'où la création de bsnes...
Pour un peu replacer le personnage : je me rappelle qu'après avoir chouiné comme quoi son émulateur ne semblait pas rencontrer le succès : bsnes / higan étaient devenus complètement pète-couilles à utiliser car il ne se préoccupait plus vraiment des retours utilisateurs, étant parti dans son trip jusqu'au-boutiste, et dans lequel seul lui et les fidèles s'y retrouveraient... A un moment, pour que les ROMS les plus répandues sur le Net fonctionne sur son émulateur, il fallait les passer dans un de ses programmes qui s'appelait
SNES Purify (tout un programme) quoi !