BlazBlue : Chrono Phantasma

Pour parler des jeux d'arcade ou du genre arcade (baston, beat, shoots, puzzle...) sortis ou non en arcade, anciens ou récents, ainsi que de l'actualité arcade.
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RaiKo
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BlazBlue : Chrono Phantasma

#1 Message par RaiKo »

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La suite arrive (enfin), voici quelques informations de Bas Gros Poing, merci à eux !


- Il y aura un location test dès demain.
- Beaucoup de choses ont changé dans la jeu, dont toutes les poses de base des personnages qui ont été redessinées.
- Les costumes de certains personnages ne sont plus les même.
- De nouveaux coups.
- Noel n’a plus la même arme et ne porte plus de casquette.
- Tsubaki est tombée du mauvais coté de la force.
- Hazama possède un nouveau Drive.
- Tous les stages sont nouveaux.
- La bande son est également nouvelle.
- 3 nouveaux personnages seront ajoutés : Amane, Barret, Azrael.

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Quelques détails en plus sur les personnages :

- Doubleurs : Barret par Toa Yukinari (Casca dans Berserk), Azrael par Hiroki Yasumoto (Chad dans Bleach), Amane par Akira Ishida (Rid Hershel dans la série Tales).
- Jin peut faire son DD en l’air.
- Bang a un nouveau DD où il utilise son clou géant.
- Ragna a un nouveau coup qui ressemble au GraveDigger de Testament.
- Hazama a un nouveau coup où il se transforme en Terumi et marche sur son adversaire.

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Trailer :

Dernière modification par RaiKo le 05 août 2012, 16:04, modifié 1 fois.
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#2 Message par Agalnarok »

:bite: :bite: :bite: :bite: :bite: :bite: :jump: :jump: :luv: :aime:
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#3 Message par nono261084 »

Les nouveaux décors et persos sont très classes.
Par contre, v-12 et consorts, ils dégagent?

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RaiKo
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#4 Message par RaiKo »

Niveau scénario, elles n'ont plus à être là, on va dire ça comme ça ;D
Après, je doute fortement qu'elles disparaissent réellement, c'est un jeu de baston.
Elles ont un public, Nu et sa variante Lambda sont techniquement là depuis CT, Mu a ses fans depuis CS...
À mon avis, il y aura sûrement encore une variante dans les personnages/demi-boss/boss qu'ils dévoileront plus tard.
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#5 Message par Aaron »

Mais non, ils vont nous les proposer en version DLC voyons ^^
Une version différente histoire de se justifier et c'est partit :mrd:
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RaiKo
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#6 Message par RaiKo »

Ce n'est pas le genre de la maison, ils seraient plutôt du genre à foutre Kokonoe et Jubei en Dlc, histoire d'être sûr que les fans vont mettre la main à la poche pour du Dlc sans aucune hésitation. Nu/Lambda et Mu, c'est pas aussi vendeur, au pire, rien de plus que des personnages bonus pour la version console.
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#7 Message par Aaron »

J'ai finit aucun scénario de BlazBlue, j'ai honte. Ca part tellement dans tous les sens que j'ai peur d'être paumé.

Donc je ne connait pas les persos cités mais ils ont cette faculté à proposer des persos avec un gameplay inimitable donc je vote pour :]
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RaiKo
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#8 Message par RaiKo »

Il n'y a rien de particulièrement difficile à comprendre au scénario de BlazBlue, à partir du moment où on a l'habitude des scénarios qui utilisent le voyage dans le temps et des boucles temporelles, il est vite assimilable.
Dans CT, ils utilisent dans la scénarisation des boucles temporelles ce qui n'est donc pas facile à comprendre au début, mais une fois la fin du jeu atteint tout dévient parfaitement compréhensible.

Pour CS, il n'y a rien de difficile, le temps ne fait plus de boucle et on suit donc le déroulement normal d'une histoire.
Et en ce qui concerne les nouveaux personnages, comme je le disais dans l'ancien Topic de BlazBlue, il n'a jamais été fait mention d'eux jusqu'à maintenant, donc c'est de la pure découverte, même pour les fans.
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#9 Message par neo dreamer »

Ca c'est du trailer qui envoie! Ils ont l'air cool les nouveaux (Amane c'est un mec alors vu la voix du trailer lol), hâte de voir les nouveautés de cet épisode: niveaux, coups, fury...et surtout les nouveaux Drive. J'adore déjà les nouveaux arts et la fury d'Hazama, ça gueule, ça enchaîne tout ce que j'aime 8) . Pis Noël est toujours sexy.

D'ailleurs ça me fait penser que je n'ai pas encore fini le mode Story de l'Extend.

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#10 Message par fiend41 »

:D :twisted: le "petit" riff speedé au début du premier combat, il fout la pêche grave !!
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#11 Message par Rugus »

Ah bah m..., du coup mon com' sur l'autre topic va partir aux oubliettes
Moi-même a écrit :J'aurait tendance a penser qu'ils font parti du NOL après les révélations a la fin mais a part le revamp de Noel (qui laisse penser vu ses fringues que l'action reprend vraiment juste après CS) et Tsubaki, le reste s'explique pas.
Maintenant que j'y (re)pense, y'a des ajouts scénaristes sur les persos d'origine dans extend ou c'est juste les stories des 3 DLC + Relius ?

C'est assez bizarre que des inconnus se ramènent alors qu'on attendait plutôt certaines têtes comme Phamtom, Jubei...
edit : c'est un chaudron a 3 min 6 ?
Les nouveaux ont une tronche que je trouve un peu déjà vue...J'aime bien la tronche de barret même si ils ont complètement abusé sur les poumons !
Amane me fait penser a l'aut' trav' de Bleach et Azrael...bah il a l'air sympas en fait !

Ils ont pas mis longtemps avant le locktest, dites donc !

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#12 Message par Pouh »

Tiens, on dirait que le système de garde de BBCS a sauté... Je pensais à une interface non-définitive, mais vu que les loctests arrivent demain, on sera vite fixés. :)

pef30
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#13 Message par pef30 »

bonjour,

y a t'il des infos sur le support hardware? taito type x², nesicalive ,taito type x3...

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#14 Message par RainMakeR »

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#15 Message par Pouh »

pef30 a écrit :bonjour,

y a t'il des infos sur le support hardware? taito type x², nesicalive ,taito type x3...
Je retrouve pas la source, mais j'ai lu que c'était du Nesica.

Premiers détails de gameplay, en-dehors des coups spéciaux / furies en plus :
Y'a plus de Gold Burst ! Il est remplacé par un mode Overdrive, qui rend les attaques plus puissantes et améliorerait les caractéristiques des persos (des Drives plus efficaces ?), et dont la durée dépend de la santé restante.
A noter que le Burst vert y est toujours.

Les flyers système / movelist :
http://i.imgur.com/llJz4.jpg
http://i.imgur.com/l5EG7.jpg
http://i.imgur.com/A19fA.jpg

EDIT : les effets des Overdrives :
Ragna: Blood Kain Idea -
Jin: Frost End – Yukianesa attacks freeze the opponent.
Noel: Chain Quasar – Increases speed of Drive moves.
Rachel: Elf Lied – Wind Meter charges faster.
Taokaka: Almost Becoming Two -
Tager: Voltic Field – Forces magnetism on opponent.
Litchi: Daisharin – Move the staff with Direction + D.
Arakune: Crimson Depths – Curse meter doesn’t drain while active.
Bang: Furinkazan -
Carl: Synchro High Speed – Nirvana is strengthened.
Hakumen: Kishin – Magatama charge faster, can cancel D attacks into Specials, cannot Crush Trigger.
Tsubaki: Second Install – Install Gauge automatically charges.
Hazama: Jormangund – Drive attacks are stronger, gains Life Steal ring.
Makoto: Galaxian Impact – All Drive moves are Level 3.
Valkenhayn: Endlos Volf – Wolf Gauge charges much faster.
Platinum: Magical Heart Catch – Unlimited use of current item.
Relius: Maxima Dance – Ignis gauge recharges faster.
Amane: Cyclone – All Drive attacks are max level.
Bullet: Heat the Beat – Permanent “Heat Up” state while active.
Azrael: Mind Colosseo – All attacks act act as though they’d hit weak points.

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RaiKo
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#16 Message par RaiKo »

J'essaye de mettre le premier post à jour, mais c'est une galere immonde depuis tout à l'heure, comme d'hab...




System changes :

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System

- Gold Bursts have been removed, replaced with Overdrive.
- Green Bursts work as before.
- Crush Trigger: Pressing A+B during certain attacks will break your opponent's guard (unless they're using Barrier). This costs 25% Heat.


Overdrive

- Builds up over time, activated with ABCD.
- Increases attack power(?) and grants character-specific benefits.
- Duration depends on your health.
- Freezes the timer when used.




Overdrive Descriptions

- Ragna: Blood Kain Idea -
- Jin: Frost End - Yukianesa attacks freeze the opponent.
- Noel: Chain Quasar - Increases speed of Drive moves.
- Rachel: Elf Lied - Wind Meter charges faster.
- Taokaka: Almost Becoming Two -
- Tager: Voltic Field - Forces magnetism on opponent.
- Litchi: Daisharin - Move the staff with Direction + D.
- Arakune: Crimson Depths - Curse meter doesn't drain while active.
- Bang: Furinkazan -
- Carl: Synchro High Speed - Nirvana is strengthened.
- Hakumen: Kishin - Magatama charge faster, can cancel D attacks into Specials, cannot Crush Trigger.
- Tsubaki: Second Install - Install Gauge automatically charges.
- Hazama: Jormangund - Drive attacks are stronger, gains Life Steal ring.
- Makoto: Galaxian Impact - All Drive moves are Level 3.
- Valkenhayn: Endlos Volf - Wolf Gauge charges much faster.
- Platinum: Magical Heart Catch - Unlimited use of current item.
- Relius: Maxima Dance - Ignis gauge recharges faster.
- Amane: Cyclone - All Drive attacks are max level.
- Bullet: Heat the Beat - Permanent "Heat Up" state while active.
- Azrael: Mind Colosseo - All attacks act act as though they'd hit weak points.

Character Move lists :

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Ragna :

- New Move: Blood Scythe
214D, also in air.

- Changed Move: Dead Spike
Input is now 236D.



Jin :

- Changed Move: Sekkajin
Input is now 22C, has followups.

- New Move: Hizansen
j.214C

- New Move: Hizangeki
j.214D

- Changed Move: Hiyoku Getsumei
Can be performed in the air.

- 236B and 236C removed
- 214A removed
- 623A removed



Noel :

- New Move: XVII: Chamber Shot
236C

- New Move: Revolver Blast > Additional Attack
j.2C after Revolver Blast



Rachel :

- New Move: Beelze Lotus (ベルゼ similar to ベルゼブブ or Beelzebub)
22A/j.22A

- New Move: Barel Lotus (uncertain kana)
22B/j.22B



Taokaka :

- New Move: Cat Spirit Encore!
B after 236A/C

- New Move: Unison "Nyaibu" (uncertain kana ニャいぶ)
j.236236D



Tager :

- New Move: Air Driver
j.360C

- New Move: Grand Punish
j.63214A

- Changed Move: Spark Bolt
Can be performed with 623D



Litchi :

- New Move: Kanchan
421C[e]

- New Move: Chankan
41236A > D

- New Move: Chinroutou
632146A



Arakune :

- New Move: Permutation,n,r
22A/B/C, j.22A/B/C

- New Move: a±b
41236A, j.41236A in curse



Bang :

- Changed Move: Steel Rain
41236A, no longer a distortion

- New Move: Retsu Sora Musasabi no Jutsu (rough translation: Splitting Flying Squirrel Technique)
j.22A

- New Move: Shishigami Ninpou no Gekiougi: Gekiman Ku Shippu Geki (rough translation: Shishigami-style Absolute Technique: blah blah blah i'll come up with something later)
236236D with 4 seals



Carl :

- New Move: Con Tenerezza
46]D[



Hakumen :

- New Move: Agito
j.214A, takes up 1 mag



Tsubaki :

- Changed Move: Sanctus Veritas (214X)
Only B and D versions can be performed

- Changed Move: Sanctum Decus (22X)
Only B and D versions can be performed

- Changed Move: Benedictus Rex (623X)
Only C and D versions can be performed

- Changed Move: Aequum Eleison (j.236X)
Only A and D versions can be performed

- New Move: Shingi: Yami wo Ugatsu Agari
[4]6C/D

- New Move: Shinsa: Mu he Izanau Kusari
63214C

- New Move: Shinpatsu: Chi wo Hofuru Yaiba
632146B


Image
Hazama :

- New Move: Jakatsu
214D >> 66/44 (dash)

- New Move: Orochi Burensou
632146D after Jasetsu (214D) or Jakatsu (214D >> 66/44)


Image
Makoto :

- New Move: Cosmic Ray
214A > D, able to charge

- New Move: Lander Blow
214A > C > D, able to charge

- Changed Move: Shooting Star
Able to perform standalone using 236D


Image
Valkenhayn :

- Changed Move: Rasen Wolf
Now performed with lever direction + D


Image
Platinum :

- New Move: Happy Magicka
41236C


Image
Relius :

- New Move: Gad Leis
41236B
Changed Move: Id Naiads
Can perform off of ground Id Lauger

- New Move: Geara Lugia
22A/B/C

New Characters
Image
Amane

Drive: Spiral
Amane's drive attacks turn his cloth into a drill, into which he can use to attack his opponent. Heavily implied in the command list that there is a level system with it.

Overdrive: Cyclone
Amane's drive attacks are upgraded to their final level.

Special Moves

- Ninpu Sengeki: Hariken
236D

- Ninpu Sengeki: Hariken > Additional Attack
A/B/C after Hariken

- Juken Dageki: Gekiren
623C

- Choujuu Rengeki: Raibu
236C

- Tensou Rakugeki: Gosei
j.236C

- Choujin Kaihii: Zettou
236A/B or 214A/B


Distortion Drives

- Kyouryuu Tokkou: Seijuu Rensoukyaku
632146C

- Kaizoku Senkou: Goukai Rasen Renpa
632146D



Image
Bullet

Drive: Lockon
Bullet's drive attacks allow her to quickly rush at her opponent and grab them, provided that she is close enough to the opponent. A "heat" system is implied with the drive attacks.

Overdrive: Heat the Beat
Bullet is temporarily in an infinite "Heat Up" state.

Special Moves

- Wadcut: Engage
236D
Restricted in "Heat Up"

- Flint Shooter
236A, able to charge

- Cutting Shear
623B

- Explode: Engage
623B > 22D
Restricted in "Heat Up"

- Miquelet Capture
63214C

- Piercing: Engage
63214C > 236D
Restricted in "Heat Up"

- Snaphance Fist
623C, j.623C

- Flechette: Engage
623C/j.236C > 623D
Restricted in "Heat Up"

- Afterburner
214D, able to charge


Distortion Drives

- Rage Aggressor
2363214C

- Serpentine Assault
720A

- Frangible: Engage
720A > 720D
Restricted in "Heat Up"

- Blackout
720A > 720D > 1080D
Uses another 50 heat



Image
Azrael

Drive: The Terra
Azrael's drive attacks reveal weak points on the opponent when they hit the opponent.

Overdrive: Mind Colosseo
Azrael's drive attacks now reveal weak points even on block.

Special Moves

- Gustaf Buster
236A

- Tiger Magnum
236C

- Cobra Spike
236C > 46C

- Leopard Launcher
236C > 46C > 6C

- Growler Field
214B, able to charge

- Phalanx Cannon
214B (hit) > 236B

- Sentinel Dump
623C or 22C on downed opponent

- Valiant Crush
236D, able to charge

- Valiant Charger
236D (hit weak point) > 6 (hold right)

- Hornet Bunker
214D, able to charge

- Hornet Chaser
214D (hit weak point) > 8 (hold up)


Distortion Drives

- Blackhawk Stinger
236236D

- Scud Punishment
214214D
Dernière modification par RaiKo le 06 août 2012, 13:58, modifié 3 fois.
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#17 Message par Shishio »

Il etait obliger de faire un travlo serieux........ :palm: a chaque new, je me dit tien regardon défois qu'un persos me done envie de me lancer... Et a chaque fois ARC sys fais des désign de merde (Commentaire 100% subjectif, avis persos... aucune attaque envers les fans de la serie.)

La je vue chouette nouvel épsiode donc nouvelle tête, et "persos" les 3 nouveau sont (pour le moment) nul... azrael se la joue grosse brutte, (j'aime pas...) Bullet je sais pas pourquoi il en ont fais un femme....Amane, je ne vois absolument pas l'interet dans faire un travlo,...C'est comme Shion dans KOF pourquoi en faire un homme quant le persos serais 576937676 en femme... Donc c'est toujours pas pour moi BB.

Apres, tant mieux pour les fans qui eux doivent surement y trouver leur compte, avec je leur souhaite un jeu réglé au poil de cul de souris pres...
Mise a jour du larouse 2010:
DLC ou Downloadable Content. Enculade financière crée par de gros con, pour des jeu qui ne le sont pas forcément moin...
Gen de merde....

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#18 Message par pef30 »

bonjour,

si le titre est sur nesica :crybaby: :palm: :crybaby:

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#19 Message par Rugal-B »

Pourquoi?
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#20 Message par pef30 »

bonjour,

bai pour avoir un HDD du jeu c'est pas impossible mais dur! très dur, voir très très dur. trouver BBCSE ou meme BBCS2 en HDD sur TTX² c'est bien red alors que les jeux on déjà un certain age. :crybaby: :crybaby: :crybaby: je hais le Nesica pour ça :oops: ( si seulement j’arrivai a avoir accès à ce service 8) je pourrai ouvrir mon exploitation sans réfléchir :roi: :palm: :crybaby: ) lol

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#21 Message par Shishio »

Mise a jour du larouse 2010:
DLC ou Downloadable Content. Enculade financière crée par de gros con, pour des jeu qui ne le sont pas forcément moin...
Gen de merde....

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#22 Message par RaiKo »

Tes liens ne fonctionnent pas et étant donné que je me doute de quoi il s'agit, ils n'ont rien à foutre là.
C'est un topic sur le jeu, pas un topic de fan art.
Va dans la poubelle si tu veux pourrir quelque chose.


Bref sinon, impossible de mettre toutes les images sans avoir des erreurs MySQL à chaque fois...
C'est vraiment devenu atroce de faire un post correct sur le forum, il y a même des images qui disparaissent alors qu'elles sont dans le corps du message et qu'elles s’affichaient dix minutes avant sans aucune raison...


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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#23 Message par Agalnarok »

La vache merci Raiko pour toutes les infos^^
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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#24 Message par pef30 »

blazblue va passer un cap avec cette opus je pense!!

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Re: BlazBlue : Chrono Phantasma

#25 Message par RaiKo »

Mais de rien Narok !
Un retour de Locktest avec des informations intéressantes :

I just came back from the loketest, and here is my impressions of it. I am not a top player, I am not particulary confortable with most characters and I just watched because you had to wait over an hour to play. So, I warn you that my impressions might be wrong. Beware of Wall of Text.

System

Overdrive: Lasts about 5 seconds on full health, last about 15 seconds with almost no health.
Corner bounce: Instead of bouncing off the wall, they instead seem to be stuck to the wall for a little while and then fall straight to the ground. Seemed like it was harder to combo because of this.
Menu: Menu is completely redesigned. Characters are positioned like asfaik they are in GG. When you select colour, you get to see in-game sprite instead of just rough colour selection.
Design: Heat Guage is light blue 1~24, green 25~49, red 50~99 and yellow at 100. Rapid cancel looks like a red Faultless Defence.



Overdrives

Ragna: Blood Kain with no health loss. I think Devour by Darkness does double damage.
Hakumen: Unbelievably fast magatama gain. I think it would neutralize Mugen drain.
Tsubaki: Some Install gain, but compared to Hakumen very slow.



Characters

- Ragna: You don't need Blood Kain for Devour by Darkness, but it does "only" 2200 damage (but double damage in Blood Kain). He has a new overhead-like attack when he transforms his hand like Devour, and hits opponent from above. Maybe this is Blood Schythe on ground.

- Jin: The ice on frozen opponents is MUCH smaller. New Sekkajin hits four times very quickly, but only for 664 by itself. Follow-ups for 25% with yukikaze animation. Musou Senshouzan fly much lower. New J214C is basically a air version of Fubuki, slashing downward. C version cannot be followed up, but D version can be. Air Hiyoku Getsumei shoots more diagonally downwards than you might think, probably only usable in combos.

- Noel: New sexy look. Can transform her pistols into a shotgun that causes corner bounce. Did not see any A Optic Barrels. Flash Hider seems uncomboable. New air attack, she fires diagonally downward with her pistols, with so much hitstop it looks weird. Revolver Blasts chains to this. 2D is completely changed: It has much slower start-up but flies much longer. In fact, it will cross-over close opponents completely. Sometimes 6C>2D works.

- Rachel: Can transform rods into homing cat bats with a propeller in their belly. Seems like they work like the pumpkin in that way that they only have hitboxes while affected by Silpheed.

- Taokaka: Looked like she could do Hexa-Edge mid-air (or something alike, the attacked missed and didn't continue).

- Litchi: Has a special move that moves her across more-than-half-screen and through opponent, which is also an attack at the end.

- Arakune: Can call down a big spider, that hangs on a string and then goes back up. Can be done in front of him, on him or behind him. Also, it seems like he can spit some other type of cloud both on ground and in air.

- Hakumen: Agito quickly kicks downwards. Can be used in the end of his new air combo, as the his old is dead. J2A no longer resets gravity meaning that Hakumen falls very quickly after it. Opponent floats higher when hit by it. JB > J2A > jc JB > J2A is possible, but whether JC hits after that seems unstable. J2A doesn't chain to itself even in corner. Tsubaki doesn't cause slide. Forward throw causes stagger. Shield animation for 6D is much later, makes it look weird. Seems like there is greater hitstop on zanshin guard.

- Tsubaki: Dark Tsubaki is standard colour. Forward throw screen bounces. Seems to have a command throw that does about 960 damage and you can combo of. New super calls upon 8 blades to home in on opponent, but is not guaranteed to come out. If all 8 blades hit it is slightly less than 1600 damage. If all blades are blocked it gives long hitstun as they hit one after one other.

- Hazama: Did not see any Hirentotsu-loops. Possibly 2C floats higher. Chains have new metallic sound effect.

- Makoto: New move seems to bring her forward, like Hell's Fang.
Relius: Pulls a lever and projectile appears from the floor, at different places. Kinda like a Optic Barrel with less height.

- Amane: Seems to be the most popular of the new charater. Has many attacks with minimum range, so (s)he probably replaces Lambda as the spacer character. Drill gauge seem to increase every time a drill attack is used, even if it misses. On level 3, the special that causes a drill to come out of the ground hits about 30 times and deals over 2000 damage. One super moves her forward and through opponent while attacking. The other is like Spike Chaser but with drills. Seems to be able to charge her drill as well, similar to Tsubaki charging Install.

- Bullet: I could not stop thinking of Bang and Makoto when watching this character, at least if you think of the design. She can charge up to three levels of Heat Up. Her Heat Up dissappears when she presumably uses a drive attack/special. Has an super that brings opponent to corner, the follow-up then returns the middle of the level.

- Azrael: Charges a red arua. Charging it seems to be an attack as well. Gets markers on opponent, either on the upper body or lower body or both. The marker is either white or gold. Not sure how this system works, but I think it changes the look of his super.
Dernière modification par RaiKo le 06 août 2012, 19:03, modifié 2 fois.
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