* Sujet à modification d'ici la sortie du jeu
GOUKEN
NORMAL MOVES
propriétés: anti-air
. +
propriétes : kara throw
UNIQUE MOVES
SAKOTSUKUDAKI :
propriétés: overhead
TENMAKUNJINKYAKU :
en l'air
THROW LAUNCHER :
+
SPECIAL MOVES
GOHADOKEN :
propriétés: Ex version, chargeable en maintenant
SENKUGOSHOHA :
propriétés: Ex version
TATSUMAKI GORASEN :
propriétés: Ex version, Armor break
AIR TATSUMAKI GORASEN :
en l'air
propriétés: Ex version, Armor break
KONGOSHIN :
ou
propriétés: Ex version, stoppe les attaques hautes et moyennes avec - stoppe les attaques basses avec , cancelable.
HYAKKI SHU :
puis + ou ou
SUPER MOVE
FORBIDDEN SHORYUKEN :
propriétés: Armor break
ULTRA MOVES
ULTRA 1 - SHIN SHORYUKEN :
propriétés: Armor break
ULTRA 2 - DENJIN HADOKEN:
maintenir pour charger
COMBOS
Notations :
~ : indique un target combo
> : indique un link
xx : indique un cancel
/ : indique différentes options possibles
FADC/SADC : indique une (Focus/Saving Attack) Dash Cancel
ARCADE EDITION :
Normal Moves
• All of Gouken's normal moves have been improved.
• Close Standing Hard Punch and Close Standing Hard Kick have more frame advantage.
• Close Standing Medium Kick has 3 frame start up start-up, so it'll be easier to compete against some of the other fighters.
• Neutral Jump Hard Punch and diagonal Jump Hard Kick have pursuit properties, and will slam opponents into the ground.
• Ranges on his normal moves haven't changed.
• Back grab has been changed to deal gray damage, so the combo damage from the grab has been decreased. (Translator's note: They're probably saying that the back grab deals 0 gray damage, so it'll get scaled as a combo as well.)
Special Moves
• In specials, Light Punch Running Palm (Senkugoshoha) has been drastically changed, so it will connect from weak attacks (Light Punch/Light Kick), and EX Hurricane Kick locks opponent, making it easier to combo.
• Recovery of the Demon Flip Focus has been significantly decreased, making it easier to utilize.
• Kongo (Counter) is changed as well. To be precise, it can only be activated now by using Punch buttons and the strength of the Punch changes where it sets up a counter hit at. Light for low attacks, Medium for middle attacks, and Hard for upper body attacks.
Other Stuff
• During backdash, Gouken is now considered airborne right after invincibility ends.
Overall
• His normal and special moves have been changed, and he will be able to do new things while retaining old tactics.
• As a result, his 'easiness' might have been changed, but you will be able to enjoy strategies different from Ryu and Akuma.
Gouken
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Re: Gouken
Une question! Je ne sais pas si c'est parce que c'est le mode trial, mais les contres de gouken ne font plus de barre de vie blanche? Ca bouffe toute la vie d'un coup?
- Vorador
- stick de rhodium
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Re: Gouken
En tant que vraie girouette pour ce qui est de mes personnages secondaires, j'ai décidé de tester Gouken en ce moment
Il me plait bien le vieux, il n'est pas dur à prendre en main donc on peut vite se permettre de creuser des techniques "avancées".
C'est vrai que parfois on se sent relativement limité quand on veut se la jouer agressif, mais il y a quand même moyen de mettre une bonne pression lorsque l'adversaire est dans le coin.
Et puis quand l'ouverture de garde est trouvée, ça fait tres mal.
Il me plait bien le vieux, il n'est pas dur à prendre en main donc on peut vite se permettre de creuser des techniques "avancées".
C'est vrai que parfois on se sent relativement limité quand on veut se la jouer agressif, mais il y a quand même moyen de mettre une bonne pression lorsque l'adversaire est dans le coin.
Et puis quand l'ouverture de garde est trouvée, ça fait tres mal.
Les dés n'ont pas fini de rouler...