Hakumen
- DarthNova
- Technophile fortuné
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Hakumen
HAKUMEN
PROFIL :
Taille : 208 cm
Poids : 155 kg
Date de naissance : inconnu
Groupe sanguin : inconnu
Race : inconnu
Passe temps/occupation : inconnu
Choses importantes : l'ordre
Aime : inconnu
Déteste : la Black Beast
Histoire : Un des six héros de la légende. Lorsqu'il a disparu après la guerre, on a supposé qu'il était mort.
Mais Hakuken patiente en fait dans les porfondeurs de Kagutsuchi....mais pourquoi?
Son épée existe t-elle pour trancher la Black Beast ou...autre chose?
* Note : Haku-men possède une jauge Heat spéciale (voir section "Jauge Heat") composée de 8 stock (Magatama) permettant l'utilisation de chacun de ses coups spéciaux.
Seal Barrier:
Hakumen possède désormais un nouveau système de barrier qui absorbe les projectiles. Pour l'activer Hakumen doit auto-garder un projectile avec une attaque
Une barrière apparaît alors devant lui et annule les autres projectiles.
Elle disparaît après un moment ou si l'adversaire est touché par cette dernière. Les dommages de la Seal Barrier dépendent des dommages absorbés et oscille entre 500 et 1000 points.
DRIVE
ZANSHIN :
Stoppe l'attaque adverse et contre immédiatement.
SPECIAL MOVE
GURREN : (consomme 1 Magatama)
KISHUU : (consomme 1 Magatama)
ENMA : (après Kishuu) (consomme 1 Magatama)
RENKA : (consomme 2 Magatama)
HOTARU : (en l'air) (consomme 2 Magatama)
ZANTESTSU: (consomme 3 Magatama)
TSUBAKI : (en l'air) (consomme 3 Magatama)
DISTORTION DRIVE
KOKUUJIN-SHIPPU: (chargeable) (consomme 4 Magatama)
KOKKUJIN-YUKIKAZE: (consomme 4 Magatama) (consomme 4 Magatama)
KOKUUJIN OUGI-MUGEN: (consomme 8 Magatama)
ASTRAL HEAT
KOKUUJIN OUGI : AKUMETSU: (charge) (consomme 8 Magatama)
PROFIL :
Taille : 208 cm
Poids : 155 kg
Date de naissance : inconnu
Groupe sanguin : inconnu
Race : inconnu
Passe temps/occupation : inconnu
Choses importantes : l'ordre
Aime : inconnu
Déteste : la Black Beast
Histoire : Un des six héros de la légende. Lorsqu'il a disparu après la guerre, on a supposé qu'il était mort.
Mais Hakuken patiente en fait dans les porfondeurs de Kagutsuchi....mais pourquoi?
Son épée existe t-elle pour trancher la Black Beast ou...autre chose?
* Note : Haku-men possède une jauge Heat spéciale (voir section "Jauge Heat") composée de 8 stock (Magatama) permettant l'utilisation de chacun de ses coups spéciaux.
Seal Barrier:
Hakumen possède désormais un nouveau système de barrier qui absorbe les projectiles. Pour l'activer Hakumen doit auto-garder un projectile avec une attaque
Une barrière apparaît alors devant lui et annule les autres projectiles.
Elle disparaît après un moment ou si l'adversaire est touché par cette dernière. Les dommages de la Seal Barrier dépendent des dommages absorbés et oscille entre 500 et 1000 points.
DRIVE
ZANSHIN :
Stoppe l'attaque adverse et contre immédiatement.
SPECIAL MOVE
GURREN : (consomme 1 Magatama)
KISHUU : (consomme 1 Magatama)
ENMA : (après Kishuu) (consomme 1 Magatama)
RENKA : (consomme 2 Magatama)
HOTARU : (en l'air) (consomme 2 Magatama)
ZANTESTSU: (consomme 3 Magatama)
TSUBAKI : (en l'air) (consomme 3 Magatama)
DISTORTION DRIVE
KOKUUJIN-SHIPPU: (chargeable) (consomme 4 Magatama)
KOKKUJIN-YUKIKAZE: (consomme 4 Magatama) (consomme 4 Magatama)
KOKUUJIN OUGI-MUGEN: (consomme 8 Magatama)
ASTRAL HEAT
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Re: Hakumen
INFOS/STRATEGIES :
- Topic Hakume version CT :
- Combo List : http://blazblue.byethost13.com/bbcs/cha ... combo.html
- Frame data : http://dustloop.com/guides/bbcs/frameData/hakumen.html
- Changements/modifications de CT à CS :
Seal Barrier: Hakumen has a new barrier system that absorbs projectile. To activate it Hakumen has to auto guard a projectile with his C attacks. Then a barrier appears in front of him that nullifies other projectiles. It disappears after a period of time, or opponent gets hit by it. The damage of Seal Barrier bases on the damage it absorbs and range from 500 to 1000 pts.
* →B, →C, J↓↙←B, Jump ↓↙←C and →↘↓↙←→C causes Fatal Counter on counter hit.
Normal Move
Standing A: Didn't change much, links to ↘C on counter hit.
Standing B: No change, still jump cancelable and has a quick start up.
Standing C: Reach is a bit shorter but the start up and recovery are quicker.
→A: Hakumen moves forward a bit and no longer special cancelable.
→B: Becomes a 2 hit overhead. Not special cancelable and removes a guard primer point on block.
→C: Range is a bit shorter, but maximum charge inflicts massive hit stun and removes a guard primer point on block.
↓A: No change, it is still not a low attack and a good poke in close range.
↓B: No change, it is a stable low attack.
↓C: Has a quicker recovery.
↘C: Key move, links to ↓B and ↘C on normal hit.
←C: Main poke, a quick stab that has a long range. On counter hit links to ←C or →C easily. Small disadvantage on block.
Jump A: Quick midair jab, no change.
Jump B: Quick midair kick, still jump cancelable, no change.
Jump C: This quick horizontal slash is a really good air vs air poke and an important combo patch.
Jump ↓A: Same as Jump ↓C in Calamity Trigger.
Jump ↓C: Same as Jump C in Calamity Trigger with a slower start up. Cannot use back jump Jump ↓C to get away. However it's still useful as a jump in attack.
Neutral throw: Damage reduced to 1600pts. Throw > ↓↙←A works on Carl now.
Back throw: 1800, unable to do any follow ups though it causes wall bounce in corner.
Jump throw: Damage reduced to 1500pts.
Drive - Zanshin
Standing D: Unable to cancel to anything. Fixed 1700 pts damage and knocks opponent down.
→D: No change.
↓D: No change.
Jump D: An important counter in this game. Increased untechable time is a stable
Special Move
Guren ↓↙←A: Command changed. Costs 1 Magamata.
Renka ↓↙←B: No change, still a quick low attack that gives frame advantage on block. Costs 2 Magamata.
Zantetsu ←↙↓↘→C: No change. Costs 3 Magamata.
Kishuu →↓↘A: No change. Cost 1 Magamata.
Enma →↓↘AA: Has quicker start up that gives Hakumen more time to hit confirm or delay jump cancel in mix up. Cost 1 Magamata.
Hotaru ↓↙←B in air: Causes Fatal Counter on counter hit. Removes a guard primer point on block. Cost 2 Magamata.
Tsubaki ↓↙←C in air: Has a much quicker recovery for more combo and frame advantage. Removes a guard primer point on block. Cost 3 Magamata.
Distortion Drive
Shippu →↘↓↙←→C: Takes a bit longer before super freeze. Removes two guard primer points on block. Cost 4 Magamata.
Yukikaze ↓↘→↓↘→D: Counters low attack now. Cost 4 Magamata.
Mugen ↓↙←↓↙←B: Has a slower start up. Cost 8 Magamata.
- Topic Hakume version CT :
- Combo List : http://blazblue.byethost13.com/bbcs/cha ... combo.html
- Frame data : http://dustloop.com/guides/bbcs/frameData/hakumen.html
- Changements/modifications de CT à CS :
Seal Barrier: Hakumen has a new barrier system that absorbs projectile. To activate it Hakumen has to auto guard a projectile with his C attacks. Then a barrier appears in front of him that nullifies other projectiles. It disappears after a period of time, or opponent gets hit by it. The damage of Seal Barrier bases on the damage it absorbs and range from 500 to 1000 pts.
* →B, →C, J↓↙←B, Jump ↓↙←C and →↘↓↙←→C causes Fatal Counter on counter hit.
Normal Move
Standing A: Didn't change much, links to ↘C on counter hit.
Standing B: No change, still jump cancelable and has a quick start up.
Standing C: Reach is a bit shorter but the start up and recovery are quicker.
→A: Hakumen moves forward a bit and no longer special cancelable.
→B: Becomes a 2 hit overhead. Not special cancelable and removes a guard primer point on block.
→C: Range is a bit shorter, but maximum charge inflicts massive hit stun and removes a guard primer point on block.
↓A: No change, it is still not a low attack and a good poke in close range.
↓B: No change, it is a stable low attack.
↓C: Has a quicker recovery.
↘C: Key move, links to ↓B and ↘C on normal hit.
←C: Main poke, a quick stab that has a long range. On counter hit links to ←C or →C easily. Small disadvantage on block.
Jump A: Quick midair jab, no change.
Jump B: Quick midair kick, still jump cancelable, no change.
Jump C: This quick horizontal slash is a really good air vs air poke and an important combo patch.
Jump ↓A: Same as Jump ↓C in Calamity Trigger.
Jump ↓C: Same as Jump C in Calamity Trigger with a slower start up. Cannot use back jump Jump ↓C to get away. However it's still useful as a jump in attack.
Neutral throw: Damage reduced to 1600pts. Throw > ↓↙←A works on Carl now.
Back throw: 1800, unable to do any follow ups though it causes wall bounce in corner.
Jump throw: Damage reduced to 1500pts.
Drive - Zanshin
Standing D: Unable to cancel to anything. Fixed 1700 pts damage and knocks opponent down.
→D: No change.
↓D: No change.
Jump D: An important counter in this game. Increased untechable time is a stable
Special Move
Guren ↓↙←A: Command changed. Costs 1 Magamata.
Renka ↓↙←B: No change, still a quick low attack that gives frame advantage on block. Costs 2 Magamata.
Zantetsu ←↙↓↘→C: No change. Costs 3 Magamata.
Kishuu →↓↘A: No change. Cost 1 Magamata.
Enma →↓↘AA: Has quicker start up that gives Hakumen more time to hit confirm or delay jump cancel in mix up. Cost 1 Magamata.
Hotaru ↓↙←B in air: Causes Fatal Counter on counter hit. Removes a guard primer point on block. Cost 2 Magamata.
Tsubaki ↓↙←C in air: Has a much quicker recovery for more combo and frame advantage. Removes a guard primer point on block. Cost 3 Magamata.
Distortion Drive
Shippu →↘↓↙←→C: Takes a bit longer before super freeze. Removes two guard primer points on block. Cost 4 Magamata.
Yukikaze ↓↘→↓↘→D: Counters low attack now. Cost 4 Magamata.
Mugen ↓↙←↓↙←B: Has a slower start up. Cost 8 Magamata.
- RaiKo
- stick de platine
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Re: Hakumen
VIDEOS :
Vs Ragna
Vs Jin
Vs Noel
Vs Tager
Vs Taokaka
Vs Rachel
Vs Arakune
Vs Bang
Vs Litchi
Vs Carl
Vs Haku-Men
Vs Lambda
Vs Tsubaki
Vs Hazama
Vs Mu
Vs Makoto
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Combo Vidéos
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- Jaerdoster
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Re: Hakumen
L'astral d'hakumen ne fonctionne t'il qu'au corps a corps ou aussi sur les coups a distance, comme le Yukikaze?
Blazblue:
PSN ID: Jaerdoster
XBL: Sir Jaerdoster
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Re: Hakumen
Seulement en partie, l'astral contre les coups et les chopes, mais pas les projectiles. Cependant certains coups considérés comme des projectiles sont contrés, le drive d'Hazama par exemple, ou encore les D de Jin ou Noel, et même les coups de la poupée de Carl.
ID PSN : Power-of-science
- Agalnarok
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Re: Hakumen
Y'a une technique particulière pour pas foirer les combos à base de Dragon suivi d'un j2C, 2C,...?
Quand je hit, impossible de placer un 2C (le j2C touche trop haut) et sinon l'adversaire tech systématiquement avant que je puisse mettre un j2C
Quand je hit, impossible de placer un 2C (le j2C touche trop haut) et sinon l'adversaire tech systématiquement avant que je puisse mettre un j2C
-
- stick de zinc
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Re: Hakumen
Bonsoir Messieurs,
Je suis en train de faire le mode challenge et j'ai du mal avec l'enchainement :
, Tsubaki, j'ai compris en regardant la démo qu'il fallait cancellé le par un saut mais pouvez vous me dire comment ?
Merci d'avance pour vos réponses
Je suis en train de faire le mode challenge et j'ai du mal avec l'enchainement :
, Tsubaki, j'ai compris en regardant la démo qu'il fallait cancellé le par un saut mais pouvez vous me dire comment ?
Merci d'avance pour vos réponses
Citation de MrQuaRate: Le pif, c'est le respect!!!! A méditer
- tyc
- stick de platine
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- Inscription : 08 mars 2009, 10:29
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Re: Hakumen
En fait pendant les dash de Hakumen tu est considéré comme étant en l'air et il t'es possible à ce moment de faire un coup spécial aérien (ici le Tsubaki).
Donc en gros il te suffit de faire et tu auras ton Tsubaki en plein dash
Donc en gros il te suffit de faire et tu auras ton Tsubaki en plein dash
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- stick de zinc
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Re: Hakumen
Merci Tyc et Agalnarok,
Graçe à vous je suis arrivé à faire le 1er combo du 3 challenge mais j'ai du mal avec le second. Décidément même si les challenges ne sont pas des références pour les combo en versus c'est quand même drolement bien complexes pour le gros débutant comme moi!!!
Mais bon je vais y arrivé...et si cela ne marche pas j'ai encore Tsubaki et Hazama....
Edit : Au fait c'est quoi ce combo avec J2C dont vous parlez tant???
Graçe à vous je suis arrivé à faire le 1er combo du 3 challenge mais j'ai du mal avec le second. Décidément même si les challenges ne sont pas des références pour les combo en versus c'est quand même drolement bien complexes pour le gros débutant comme moi!!!
Mais bon je vais y arrivé...et si cela ne marche pas j'ai encore Tsubaki et Hazama....
Edit : Au fait c'est quoi ce combo avec J2C dont vous parlez tant???
Citation de MrQuaRate: Le pif, c'est le respect!!!! A méditer