Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

Pour parler des jeux d'arcade ou du genre arcade (baston, beat, shoots, puzzle...) sortis ou non en arcade, anciens ou récents, ainsi que de l'actualité arcade.
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Infiny
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#51 Message par Infiny »

Dommage pour Noel :s
Pas de date annoncée ?
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RaiKo
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#52 Message par RaiKo »

Entre aujourd'hui et décembre vu qu'il y avait dans l'annonce fin 2009, logiquement.
Sinon, Noel s'en tire bien en comparaison de l'Epic Nerf de Jin :mrd:
Dernière modification par RaiKo le 27 sept. 2009, 04:17, modifié 1 fois.
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DarthNova
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#53 Message par DarthNova »

RaiKo a écrit :Entre aujourd'hui et décembre vu qu'il y avait dans l'annonce fin 2009, logiquement.
Sinon, Noel s'en tire bien en comparaison de l'Epic Nerf de Jin :mrd:
Mais clair! comment il prend cher Jin! 8O ... :cry:

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Wally EX Revue
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#54 Message par Wally EX Revue »

Ça aurait été bien qu'il fasse le même genre d'update dans le temps avec Hokuto no Ken et Basara X.
Image SI T'ES UN SAC, TANT PIS ET AMUSES TOI…

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#55 Message par RaiKo »

Oui, et c'est loin d'être fini avec ce pauvre Jin, il semble avoir encore d'autres nerf...
Et hop hop hop, voici le flyer du jeu :

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AlabhamaMan
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#56 Message par AlabhamaMan »

Jin... :'(
Third Strike, tout le monde en parle, personne n'y joue. 8)
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RaiKo
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#57 Message par RaiKo »

Un avant-goût des nouveaux Artwork :
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Movelist Tsubaki :
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All specials

ground 236 a-d
OS rock it. A does not slide, c slides. D closes distance extremely fast.

ground 22 a-d
Seems to be some kind of basic attack? Need to check this one. Doesn't seem to link from 5c

Ground 214 a-d
charge forward with shield, links from 5c.

ground 623 a-d
dp, probably has invincibility

air 236 a-d
The dive, it looks like. For approaching.

air 214 a-d
For comboing, not sure what it is though.

ground 236236 c-d
Apparently two slightly different variations. Need to check what they do exactly.

5A→standing punch, probably can't hit crouching
5B→wings come out of shield. Probably the longest attack of 5b class.
5C・has follow up, reach seems really short.

2A→didn't get to use
2B→a low, links into 5b
2C→extend wings upwards, probably aa

6A→overhead
6B→low, like arakune's 6b (the hell?)。
6C→slam forward with shield, looks like tager's sledge。

JA→didn't get to use
JB→not sure what this is.
JC→sowrd stab downward, seems to have good hitbox. jb > jc > jb > jc is legit combo
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Infiny
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#58 Message par Infiny »

Donc sortie arcade assez proche par contre sortie console .???
Ou alors sortie console exclu d'ici la fin de l'année ?
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RaiKo
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#59 Message par RaiKo »

Infiny a écrit :Donc sortie arcade assez proche par contre sortie console .???
Ou alors sortie console exclu d'ici la fin de l'année ?
Pour l'instant, il n'y a aucune date pour une sortie console.
Si l'annonce qui date de quelques mois était juste, il devrait sortir en Europe au début 2010, maintenant est-ce que nous aurons droit à cette version exactement ? Aucune idée..
Il y aurait quand même un arc scénaristique en moins, des zones d'ombres totalement incompréhensible pour le joueur Européen..
L'annonce était en gros : "Vous aurez les bonus de la révision Arcade, nouveaux personnages, nouveaux coups"
Ce qui est vrai d'ailleurs, vu qu'il y a bien une révision, des nouveaux personnages et des nouveaux coups..
Bref, pour l'instant tout ceci est très confus...






Locktest [26/09] : Toutes les infos du Premier Jour !! -MAJ-




Les nouveaux systèmes :

- You can stock up to 2 bursts
- Burst no longer have damage penalty
- You start with one burst and get one extra burst next round if you lose the round
- When regular gold burst hits opponent, opponent will bounce high and able to combo from there (no more Guard break by gold burst)
- Life bar still goes into DANGER if barrier meter is running out
- All AH unlocked
- You can use AH when you need one more round to win (not the final round of the match) with 100% meter and opponent's life is below certain percentage, character shines in white when it is possible to activate AH
- Heat Gauge goes up automatically from the beginning of the round (I think this is just for loketest to make people can try supers easier)
- Guard Primer(? ガードプライマー) system replaces Guard Libra
- Guard Primer length changes for every characters, meter goes down if the character blocks the specific move that breaks the guard (e.g. blocking Λ-11-'s 214D will let meter go down by 2)
- Guard Primer length
11 Tager
06 Hakumen Bang
05 Jin Noel Litchi Tsubaki
04 Ragna Rachel Arakune Taokaka Carl
03 Λ-11-



Apparence :

- Projectile such as Arakune's Bee and Rachel's flog has a circle around them, easier to identify
- better animation
- new effect, new voice
- life bar turns red when it is extremely low
- New pictures for character select screen



Les nouveaux coups et modifications :


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Ragna :
- New Move Berial Edge is not an overhead, can not combo from ground, slow
- Berial Edge does not get advantage frames on block
- Dead Spike seems like still suck pretty bad
- Damage from overhead nerfed
- No change to jump cancellable moves
- JD is smaller during Blood Kain
- CS still doesn't go through projectiles
- C 2C are shorter but faster, less recovery time
- 22C's damage is fixed to 400





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Jin :
- 5B is slow
- JB is slow, C>JB does not combo
- Added J2C, which is old JC
- New DD Yukikaze 214214D, counter move same as Haku-men's one, 3882 damage
- J236D shoots out 2 projectiles instead of 3
- 214B does not guarantee the knock down
- 236C shoots out two projectile
- DPs, better CG graphic
- New JC looks like the second hit of 214D
- 2B does not link to 5B
- A DP has longer recovery time makes it easier to punish
- A DP breaks guard primer by 1
- Air 214A/B/C moves the same distance
- Cannot combo after C DP counter
- JD is faster
- Easier to tech after B DP, can not combo into C after B DP
- Air 214B does not do knockdown motion
- Easier to unfreeze 6D
- Better Counter Assault
- C>6C doesn't work on crouch anymore (still works on air)
- First hit of 236D breaks guard primer by 1





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Noel :
- 6A doesnt hit on most character's crouch motion
- Change to chain revolver, blueish color is now black
- Combo damage nerfed, combo from 6B does 3100
- You can counter Bullet Rain after Noel lands
- 236A/B/C becomes faster
- 6D becomes faster
- 22C loop nerfed, does only 2700 to Rachel
- New J6D move
- New move which is the 'old JD' directly from the ground
- 5C is shorter but faster
- 6C is slower
- 6C loop combo is still doable, but it is very hard and need to add 5A to do the loop
- 5A is slower





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Rachel :
- New projectile DD called Tempest Dalia
- Tempest Dalia uses up all winds and will change depends on the number of wind left
- Tempest Dalia summons random projectile into screen including some weird object like Huge King-Frog George with crown
- Wind doesnt immediately recover after consumption
- Easier to tech after JC
- No frog combo, frog does not activate during the combo
- Sword iris command changes to 214C, has mid-air version
- Can't cancel J2C while recovering from a landing.
- Hard to combo after 3C9D
- Can not summon new flog immediately after the old one activated
- Frog is now also affected by wind, but frog moves very slow without wind
- Easier to recover after 6B counter
- J2C can not link to other normals on block
- Hitbox of pumpkin will disappear if Rachel gets hit even after pumpkin is activated
- Frog has less life, Taokaka's 2A mashed out it





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Arakune :
- Dive move is not overhead anymore, slow, dive cancel only possible at hit
- When curse meter gets full it goes to FEVER mode
- You cannot recurse opponent in the FEVER mode
- All bugs are changed, not as good as old ones (at least observing from the current point
- You can only summon bees while in FEVER mode
- Bugs are huge
- Once the curse mode starts it wont go away even if Arakune takes hit
- Fog move has no hitbox but if u touch it the curse meter will increase
- Fog adds 40-50% to meter Everything else 20-25%
- YOU CANT GUARD BREAK with bees
- Fast and short back step, no change to forward step
- Somebody already found 5000+damage combo





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Bang :
- JC is still an overhead (confirmed), J4C is not an overhead(?)
- New command throw DD designed for anti-air 2000 damage, air unblockble(?)
- Furinkazan comes with consumer version song
- D move in general is faster
- Poison does more damage
- 6C combo works on more characters
- C is a bit slower





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Tager :
- New down status throw called Jet Finger which has magnetize property, 22D (the one like Ragna's 22C)
- Jet Finger can be linked after A driver and 3C
- Command throw immediately after 22D will lead to purple throw
- Double the guard libra of other characters.
- New 4D move, magnetizes
- 623C has invincibility against HEAD attribute move
- Walk faster
- Jump faster
- 2D is faster
- 5D has guard point and doesn't hit opponent far away, able to combo after it
- 3C pulls opponent back
- C is faster
- 2D, A driver's attracts opponent stronger when magnetized
- Magnetized property lasts shorter (around 3sec)





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Taokaka :
- J236B changed to only hit in horizontal direction
- 3C>JD6>JC>J236B>J2DB doesnt combo
- 5B counter hit > 6C does not combo
- CD loop and taunt combo remains
- Projectile move is faster
- You can only mash 2A 3times in the row
- 236C is faster(?)





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Litchi :
- All green slower start up
- Easier to tech after DP hits, cannot end the combo with DP setup
- Cannot do the combo after DP normal hit
- Stick 5A, 2A links to 5B
- DP is now RCable
- JD will cause slide down
- Can setup the stick with 6D or 4D, 6D is the forward movement attack and 4D is jump kick move





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Carl :
- J2C is no more overhead, slow
- No airthrow loop
- Easier to tech after 2C
- 214C cancel remains
- No jump cancel after 5B when blocked
- Nirvana's life goes down fast but recovers fast as well
- 214214D super does more damage
- New projectile is fast and reaches the corner 
- 8D is not air techable
- No change to 2D 4D 6A, glide throw, Gear DD





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Haku-Men :
- Has new barrier move against projectile (?)
- Barrier appears when he cuts the projectile (white circle with 封="Seal" kanji on the center)
- Barrier absorbs the projectile and gets bigger
- Barrier will last for a certain time and will disappear if opponent gets hit by it
- 2D and 6D lasts longer
- New 4C move, Gatotsu, as long as Litchi's 6B
- New J4C which is old J2C but slower
- Meter is easier to identify
- C 6C is faster
- New JC move looks like second hit of Jin's 214D
- Cannot combo into 5C after 41236C





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Λ-11- :
- Range got shortened
- No more special voice against Ragna
- 2C is slow
- Combo damage nerfed (2700-3400)
- New move Act Parser Zwei, Act Parser Zwei: Blade, Act Parser Zwei: Cavalier
- Act Parser Zwei is close to old Act Parser, not an attack move
- Zwei:Blade is a low move, can be linked from 5DD
- Zwei:Cavalier is similar to Blade but attacks from different direction(?), can link to 2DD
- All Act Parser move about the same distance, shorter than the old Act Parser
- DD>4DD is very hard to combo
- 5D is slower, throw>5D does not combo, easier to recover after 5DD
- 214D goes further in the horizontal direction
- Opponent can immediately tech after J214D hit (like Jin's 214B)
- 236D changes to the move where appears in the certain range and lasts for about 3-4hits
- D attack doesn't combo to 236D in general
- Opponent floats higher after gravity seed hits, gravity>6A does not work
- 236236D is shorter
- J214DC cancel is faster





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Tsubaki :
- Fast, run in the same speed as Noel does
- Order-Sol style character
- Charge with 5D, 2D and JD
- Charge meter goes down when charged-special move is used
- Charge Lv.1 command throw does 1800 damage, whereas charge Lv.5 command throw does 5000 damage
- Charge speed is very slow, nothing compared to Order-Sol
- 236A~D is the move looks like Order-Sol's Rock-it(236S), speed changes depends on the button
- 22A~D, spin sword move
- 214A~D charge forward with shield, links from 5c.
- 623A~D DP, probably has invincibility
- 214A~D attack move using shield
- J236A~D dive move in the screenshot
- J214A~D move from screenshot
- 236236C~D, C version doesn't spend meter and just shoot out the magic circle, D version spends the meter and shoot projectiles towards the magic circle shot out by C version
- 5A standing punch, probably can't hit crouching
- 5B wings come out of shield. Probably the longest attack of 5b class.
- 5C has follow up, reach seems really short.
- 2B a low, links into 5b
- 2C extend wings upwards, probably anti-air
- 6A overhead
- 6B low, like arakune's 6b (the hell?)。
- 6C slam forward with shield, looks like tager's sledge。
- JC sowrd stab downward, seems to have good hitbox








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Il n'y a plus qu'un espace de libre.
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#60 Message par Infiny »

J'ai un doute quand même si ils ajoutent du contenu.
Ils vont écraser la barre de vie par une autre ?
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#61 Message par RaiKo »

Après un petit upload par mes soins, voici la première vidéo de Gameplay (Tsubaki vs Bang) !!!

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#62 Message par Noel »

Merci Freedom 8)

Je vais prendre le premier prochainement (d'içi quelques jours) et j'ai déjà hâte à celui-ci :D

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#63 Message par Infiny »

QUe Tsubaki en perso sup donc ?
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#64 Message par Jaerdoster »

J'ai envie de pleurer: on perds Nu-13 pour une blondasse qui parlera plus avec une voix exaspérante face a Ragna :(
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#65 Message par tyc »

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Just got an orgasm :oops:
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#66 Message par RaiKo »

Omygad !!! :aime: :aime2: :aime: :aime2: :aime:
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#67 Message par mikaelk100c »

YYYYEEEEEEEEEEEEEPPAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! I love this guy!!!! :mrd: :twisted:
penser c'est facile, agir est difficile. Agir selon sa pensée est la chose la plus difficile au monde.

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#68 Message par RaiKo »

Hazama

Profile

Height: 183 cm
Weight: 61 kg
Birthday: April 29
Blood Type: AB
Birthplace: Unknown
Hobbies: Collecting silver accessories
Likes: Boiled eggs
Dislikes: Cats
CV: Yuichi Nakamura




Image
En plus grand : http://i34.tinypic.com/30ij6fr.jpg


Image
En plus grand : http://i36.tinypic.com/2lc63ow.jpg

Ps : Il me semble qu'il pleut sur le stage, peut être seulement un effet du magazine..
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Noel
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#69 Message par Noel »

Dislikes: Cats
Les chats sont le mal 8) . À mon avis, ils vont tout inclure les personnages dont les rumeurs parlent. Au total, sa fait combien de personnages ? 16-18 ? C'est franchement bien pour une série qui vient de débuter.

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nono261084
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#70 Message par nono261084 »

Hazama a l'air vraiment classe 8) Par contre j'ose espérer un décor par perso.

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Agalnarok
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#71 Message par Agalnarok »

De mieux en mieux^^ 8)
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mikaelk100c
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#72 Message par mikaelk100c »

c'est clair qu'il a l'air d'un killer ce perso :twisted: !!!! p't'être un slayer-style dans la façon de jouer..on verra!!
penser c'est facile, agir est difficile. Agir selon sa pensée est la chose la plus difficile au monde.

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#73 Message par RaiKo »

Il y en a déjà un bon nombre et s'ils redessinent tous les terrains (Et si les anciens sont toujours disponibles, bien sûr) + les nouveaux, je pense qu'il y en aura suffisamment pour le faire.
Après la magie du un perso/terrain/musique a un peu disparu aujourd'hui, même si Blazblue conserve quand même la chose en partageant des terrains entre les personnages, mais ils ont cependant toujours une musique bien à eux.
M'enfin bon, j'espère aussi qu'ils profiteront de cette quantité de stage pour en avoir réellement un par perso :D
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heat.
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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#74 Message par heat. »

RaiKo : effectivement il pleut sur le stage je pense.


Sinon ce nouveau perso a vraiment la classe, même si il me fait penser à Image
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Street Fighter IV - Gamertag PC : heatchi

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Re: Blazblue Continuum Shift : Appelez-le "Bureiburū Chi-eSsu"

#75 Message par RaiKo »

heat. a écrit :RaiKo : effectivement il pleut sur le stage je pense.
Et s'il y a des effets d'éclaboussures pendant les run et les sauts, je dis :aime2:x1000 !!

heat. a écrit :Sinon ce nouveau perso a vraiment la classe, même si il me fait penser à Johnny
Je trouve que c'est plutôt une bonne chose justement 8)
Dernière modification par RaiKo le 28 sept. 2009, 19:37, modifié 2 fois.
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