Mister FPGA

Vous voulez parler de système d'arcade, de borne d'arcade, de joystick, de hardware console. Vous voulez des infos sur un point technique, c'est ici. 8292
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Lorenzo2mars
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Re: Mister FPGA

#3701 Message par Lorenzo2mars »

Le paddle mania a l'air débile mais bien fun à 2
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Papa Prune
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Re: Mister FPGA

#3702 Message par Papa Prune »

Ils se trouvent où les 2 jeux SNK? j'ai fait mes update et je n'arrive pas à mettre la main dessus.

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Lorenzo2mars
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Re: Mister FPGA

#3703 Message par Lorenzo2mars »

CPS 3 Custom Chips

After finishing tracing the first one, we have estimated the effort needed to trace the rest of the chips for which we have die shots. We think it will take about 15 man-months full time to do the tracing. Then there is the circuit extraction. So this is not workable with our current resources. We either look at a different solution for the tracing (some kind of machine learning?) or assume that the reverse-engineered information in MAME is good enough and try to implement a system based on that and the information we got from the schematics.


Évidemment que Mame est souvent la source des cores, on a peu de moyens de le vérifier à notre niveau. D'ailleurs on kiffe le MiSTer.
Mais cet aveu sur le CPS3 c'est la boîte de Pandore qui s'ouvre et qui risque de flinguer le projet.
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Re: Mister FPGA

#3704 Message par totozero »

Pendant ce temps... Hé hé hé... :p:

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Re: Mister FPGA

#3705 Message par Roch »

totozero a écrit : 31 mars 2023, 23:35 Pendant ce temps... Hé hé hé... :p:

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Re: Mister FPGA

#3706 Message par lixir »

Hello,

J'aimerais savoir s'il était possible de réduire légèrement la résolution de l'image de ma Tv catho en rentrant des valeurs dans le video_mode du mister.ini ? c'est une Phillips Matchline 70cm.
En fait j'utilise pour l'instant direct_video =1 , composite_sync=1 et fb_terminal=1

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funkycochise
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Re: Mister FPGA

#3707 Message par funkycochise »

Papa Prune a écrit : 31 mars 2023, 19:25 Ils se trouvent où les 2 jeux SNK? j'ai fait mes update et je n'arrive pas à mettre la main dessus.
tu as activé coinop collection de atrac17 dans update_all ?

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Papa Prune
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Re: Mister FPGA

#3708 Message par Papa Prune »

Je viens d'intégrer le script au download.ini.

Et ho, ça fonctionne.... :oops:

Merci.

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Re: Mister FPGA

#3709 Message par deisuke »

Hello, je suis l'heureux possesseur d'un Mister2jamma qui roule du tonnerre, mais j'ai un petit problème qui est le suivant.

Lorsque j'installe le script update_mister2jamma.sh systématiquement je perds le wifi. Du coup plus moyen de faire de Maj du Mister. Je suis reparti plusieurs fois d'une carte vierge et à chaque fois c'est après le lancement de ce script que je perds le wifi.

Du coup en attendant je glisse les dossiers (hors jeux)précédent que j'ai mis de coté ça me remet le wifi mais du coup je reperd les contrôles sur la borne, j'update all and co et ensuite je réinstalle l'update_mister2jamma.sh. C'est un peu relou j'aimerai soit trouver une solution pour que ça arrive plus ou identifier le fichier qui me fait merder pour gagner du temps dans mes manips.

J'ai lancé dans le terminal de mon Mac un script pour comparer les différences des 2 dossiers et ça me donne ça :

Only in /Users/moi/Desktop/Back Mister2jamma before: .DS_Store
Only in /Volumes/MiSTer_Data: .MiSTer.old
Only in /Volumes/MiSTer_Data: .Spotlight-V100
Only in /Volumes/MiSTer_Data: .TemporaryItems
Only in /Volumes/MiSTer_Data: ._downloader.ini
Only in /Volumes/MiSTer_Data: .fseventsd
Files /Volumes/MiSTer_Data/Scripts/update_mister2jamma.sh and /Users/moi/Desktop/Back Mister2jamma before/Scripts/update_mister2jamma.sh differ
Only in /Volumes/MiSTer_Data/config: ._.DS_Store
Only in /Volumes/MiSTer_Data/config: inputs
Files /Volumes/MiSTer_Data/linux/bluetooth and /Users/moi/Desktop/Back Mister2jamma before/linux/bluetooth differ
Files /Volumes/MiSTer_Data/linux/uboot.img and /Users/moi/Desktop/Back Mister2jamma before/linux/uboot.img differ
Only in /Volumes/MiSTer_Data/linux: uboot.img_MISTER2JAMMA_1.0
Files /Volumes/MiSTer_Data/linux/zImage_dtb and /Users/moi/Desktop/Back Mister2jamma before/linux/zImage_dtb differ
Only in /Volumes/MiSTer_Data/linux: zImage_dtb_MISTER2JAMMA_1.5b

J'arrive pas à identifier vraiment ce qui amène à ça mais en tous cas c'est réversible à chaque fois (mais chiant)

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Re: Mister FPGA

#3710 Message par funkycochise »

Cosmic Guerilla (Universal, 1979)

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Dream Soccer (Irem, 1994)

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Re: Mister FPGA

#3711 Message par Lorenzo2mars »

Il voit quoi ce dream soccer ?
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Re: Mister FPGA

#3712 Message par funkycochise »

Superior soldiers

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Re: Mister FPGA

#3713 Message par funkycochise »


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Re: Mister FPGA

#3714 Message par funkycochise »

les travaux actuels de Robert Peip (à qui on doit la playstation, la wonderswan et la GBA), qui étaient jusqu'ici secrets

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https://twitter.com/AzumFpg/status/1646 ... b-r9ktAAAA

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Re: Mister FPGA

#3715 Message par Le Duc »

Étonnant !
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Re: Mister FPGA

#3716 Message par Lorenzo2mars »

funkycochise a écrit : 13 avr. 2023, 12:52 les travaux actuels de Robert Peip (à qui on doit la playstation, la wonderswan et la GBA), qui étaient jusqu'ici secrets
Il me semblait que le Cortex-A9 était d'architecture 32 bits, je me demande comment ça va pouvoir fitter des instructions 64 bits 8O :?:

S'il y arrive en tout cas c'est topissime
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Re: Mister FPGA

#3717 Message par Lorenzo2mars »

Je me demande si c'est un fake ce twit ??

https://twitter.com/AzumFpg/status/1646 ... zVHGwGVraY
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Re: Mister FPGA

#3718 Message par totozero »

Nan nan, il est vraiment dessus.
Après le gars c'est un monstre, il s'est farci le core psx tout seul, en un an.

S'il y en a un qui peut le faire, c'est bien lui.
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Re: Mister FPGA

#3719 Message par Roch »

totozero a écrit : 13 avr. 2023, 16:42 Nan nan, il est vraiment dessus.
Après le gars c'est un monstre, il s'est farci le core psx tout seul, en un an.

S'il y en a un qui peut le faire, c'est bien lui.
On est d'accord :bien:.

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Re: Mister FPGA

#3720 Message par Lorenzo2mars »

Tous sur son patreon !
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Re: Mister FPGA

#3721 Message par totozero »

Pour les anglophones :
Hi Everyone,

I finally need to reveal what I'm working on. 3 months of relative silence is quite a bit and my emulator is about as far as where my PSX emulator was when I revealed it, so let's do it today.

Also with all the time I already spend and how important that system is for me, I will not give up anyway now, even if things get difficult.

You can already guess with the screenshot what system it is: my childhood dream, the N64.

Wait, wasn't that impossible on MiSTer? Yes and No and we will come to that, be sure. But first let me explain my motivation.

When I was 12 years old and stood before a N64 in a local electronics market and could play Mario 64, I was hooked right away.
I can't remember any other game in my life that impressed me so much as moving around in this colorful 3D world.
It was such a twist coming from the gameboy and see that this is even possible.

I got the console half a year later on Christmas and loved it so much. Both with single player games, as well as playing with a friend. We spend endless time in Smash Bros, Mario Kart, 007 TWINE and other games. Even when I got my first PC some years later, the N64 was still our multiplayer device for several years.

How could I work for 18 months on a PSX core when I had spend less than 100 hours playing on a PSX as a child and not work at least the same amount of time on the N64? Of course I had to do it!

This journey began with the PSX2X core, which uses the PSX MIPS CPU at 66mhz.
It was a smoke test I made to see how feasible it could even be. And wow, after removing only some minor parts of the CPU, which are not required for games, Quartus was able to build this with timing closure!
Timing closure means, every DE10-Nano can run it at this speed.
It's like running the AO486 core at 50Mhz, while running the AO486 core at 90Mhz is comparable to overclocking.

I guess it's not known for everyone, but the N64 uses the same MIPS architecture as the PSX.
It's basically the same CPU with some parts added: Data Cache, TLB, FPU and 64 Bit instructions.
Oh and also it's running at 93Mhz .... But maybe there is a chance?

Well, let me be honest to you: we will very likely not see the fully fledged N64 CPU running at 93Mhz with timing closure.
But there is a slight chance we might see it running overclocked in this area?

I cannot tell you today what will be possible, but I can assure you that I'm eager to work on this and make the very best I can.
What I can tell you already is, that there are ways to work around this issue that will still make the CPU more accurate to the original than the current generation of software emulators.

Also I will make sure to develop the CPU fully accurate and just reduce things down for MiSTer to make games run at full speed, so that when we will have some more powerful board in the future, the core can be fully accurate from the very start.

I will not speak much about the other parts of the console today. While they are complex and large, probably nothing outside the CPU is really a problem for the DE10-Nano. If at all, the total size could be, which still needs to show.
But I already have ideas how to make things small.
In worst case some parts like savestates have to be removed.

The often mentioned fast RDRAM of the N64 is slow compared to the DDR3 on the DE10-Nano: while the RDRAM can deliver 9 bit with 500Mhz, the DDR3 interface we have in the MiSTer framework can deliver easily 64 bit with 100mhz, which is already more bandwidth and we could increase that further.

I will talk more about the single subsystems as soon as it's time for that. For now, let's wrap it up with the current progress:

- CPU: 60%, TLB missing, most other parts implemented

- RDP(Graphics): 40%, many fixes over the last two weeks, but several features still missing

- Memory 80%, all DMAs and Memory areas implemented and working so far

- FPU: 80%, all features implemented and tests fulfilled so far

- RSP(second CPU): 60%, all features implemented and tests fulfilled but not pipelined yet

- Inputs: 50%, no change, works in games

- Sound: 50%, no change, seems to be ok as far as I heard it in the games

- Saving: gamepak EEPROM implemented, no gamepak SRAM and Controllerpak yet

You can see that still some parts are missing or need improvements. I must learn about them first before I can start with the FPGA core, otherwise I risk that I need a rewrite.
But my goal is that you can try a first homebrew demo yourself on your MiSTer still in summer this year.

Thank you for your support. I hope you are as excited about the N64 as I am.

Have fun!
Bon son émulateur software est déjà très avancé, le mec code comme il respire.

Mais sur le DE10 il y aura il y aura des concessions sur l'exactitude de la reproduction des composants de la N64.

Reste à savoir s'il arrivera quand même à tout caser dans le nano.
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Re: Mister FPGA

#3722 Message par Allan Theo »

Vivement le core N64
Dernière modification par Allan Theo le 18 avr. 2023, 00:33, modifié 1 fois.

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Re: Mister FPGA

#3723 Message par Allan Theo »

S'il arrive à le faire tourner bien sur ;D
Dernière modification par Allan Theo le 18 avr. 2023, 00:34, modifié 1 fois.

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Re: Mister FPGA

#3724 Message par Lorenzo2mars »

Moi aucun souci. Mais lance un test de ram tu sauras au moins
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Re: Mister FPGA

#3725 Message par Allan Theo »

Ok test de ram.
Dernière modification par Allan Theo le 18 avr. 2023, 00:34, modifié 1 fois.

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