Mister FPGA

Vous voulez parler de système d'arcade, de borne d'arcade, de joystick, de hardware console. Vous voulez des infos sur un point technique, c'est ici. 8292
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Papa Prune
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Re: Mister FPGA

#3951 Message par Papa Prune »

D'après la dernière info de Jotego pour ses souscripteurs, Splatterhouse et le core Namco 1 doivent sortir pour Halloween.

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funkycochise
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Re: Mister FPGA

#3952 Message par funkycochise »

Splatter House par Jotego


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Lorenzo2mars
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Re: Mister FPGA

#3953 Message par Lorenzo2mars »

Salut les copains, c'est possible d'envoyer du 15k depuis VGA et en même temps une résolution supérieure sur l'hdmi ? Si oui, comment svp ?
insta : 15k_arcade

une partie de ma gameroom : https://www.youtube.com/watch?v=P3T4-600WhI&t=4s

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robinmasters
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Re: Mister FPGA

#3954 Message par robinmasters »

Lorenzo2mars a écrit : 06 nov. 2023, 14:22 Salut les copains, c'est possible d'envoyer du 15k depuis VGA et en même temps une résolution supérieure sur l'hdmi ? Si oui, comment svp ?
Salut,
Mon mister envoie du 15k via l'io sur un crt, et en même temps du hdmi 1080p sur ma télé.
C'est possible et super simple à faire.
Je peux te coller mon Mister.ini ce soir si tu veux mais c'est vraiment très simple.
De tête, sors déjà en hdmi sans l'io.
Ensuite plug l'io et ça sort direct en signal d'origine.
csync =1 et ca roule de mémoire...
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Re: Mister FPGA

#3955 Message par Lorenzo2mars »

En fait c'est bizarre j'ai le menu sur le CRT via VGA mais pas sur le moniteur HD en HDMI.
Je lance un jeu : ok sur CRT / rien sur le HD
Je mets scandoubler sur on : ok sur HD et forcément image en double sur CRT.

J'aimerais qu'il envoie en fait des résolutions différentes adaptées à chaque écran :arrow:
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Re: Mister FPGA

#3956 Message par robinmasters »

Check si t'as pas vga scaler à 1 et mets le à 0
Le plus simple c'est créer un 2e fichier ini , en partant d'une base par défaut sur le github.
Tu peux choisir le fichier ini en appuyant sur des boutons au démarrage.
Jme rappelle plus la technique mais tu vas trouver 😉
Image

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Re: Mister FPGA

#3957 Message par Lorenzo2mars »

robinmasters a écrit : 06 nov. 2023, 18:04 Check si t'as pas vga scaler à 1 et mets le à 0
Le plus simple c'est créer un 2e fichier ini , en partant d'une base par défaut sur le github.
Tu peux choisir le fichier ini en appuyant sur des boutons au démarrage.
Jme rappelle plus la technique mais tu vas trouver 😉
J'y arrive pas ça fout la merde. Si à l'occasion t'as ton ini en format texte ici ça m'arrange ^^
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Re: Mister FPGA

#3958 Message par robinmasters »

Le voilà 😉
Après c'est une vieille config.
Y a ptet des trucs qui ont changé et ça fait longtemps que j'ai pas maj ce mister.

[MiSTer]
hdmi_game_mode=1
key_menu_as_rgui=0 ; set to 1 to make the MENU key map to RGUI in Minimig (e.g. for Right Amiga)
forced_scandoubler=0 ; set to 1 to run scandoubler on VGA output always (depends on core).
ypbpr=0 ; set to 1 for YPbPr on VGA output.
composite_sync=1 ; set to 1 for composite sync on HSync signal of VGA output.
vga_scaler=0 ; set to 1 to connect VGA to scaler output.
hdmi_audio_96k=0 ; set to 1 for 96khz/16bit HDMI audio (48khz/16bit otherwise)
keyrah_mode=0x18d80002 ; VIDPID of keyrah for special code translation (0x23418037 for Arduino Micro)
vscale_mode=0 ; 0 - scale to fit the screen height.
; 1 - use integer scale only.
; 2 - use 0.5 steps of scale.
; 3 - use 0.25 steps of scale.
vscale_border=0 ; set vertical border for TVs cutting the upper/bottom parts of screen (1-399)
;bootscreen=0 ; uncomment to disable boot screen of some cores like Minimig.
;mouse_throttle=10 ; 1-100 mouse speed divider. Useful for very sensitive mice
rbf_hide_datecode=0 ; 1 - hides datecodes from rbf file names. Press F2 for quick temporary toggle
menu_pal=0 ; 1 - PAL mode for menu core
hdmi_limited=0 ; 1 - use limited (16..235) color range over HDMI
; 2 - use limited (16..255) color range over HDMI, for VGA converters.
direct_video=0 ; 1 - enable core video timing over HDMI, use only with VGA converters.
fb_size=0 ; 0 - automatic, 1 - full size, 2 - 1/2 of resolution, 4 - 1/4 of resolution.
fb_terminal=1 ; 1 - enabled (default), 0 - disabled
osd_timeout=30 ; 5-3600 timeout (in seconds) for OSD to disappear in Menu core. 0 - never timeout.
; Background picture will get darker after double timeout
osd_rotate=0 ; Display OSD menu rotated, 0 - no rotation, 1 - rotate right (+90°), 2 - rotate left (-90°)

; 1 - enables the recent file loaded/mounted.
; WARNING: This option will enable write to SD card on every load/mount which may wear the SD card after many writes to the same place
; There is also higher chance to corrupt the File System if MiSTer will be reset or powered off while writing.
recents=0

; lastcore - Autoboot the last loaded core (corename autosaved in CONFIG/lastcore.dat) first found on the SD/USB
; lastexactcore - Autoboot the last loaded exact core (corename_yyyymmdd.rbf autosaved in CONFIG/lastcore.dat) first found on the SD/USB
; corename - Autoboot first corename_*.rbf found on the SD/USB
; corename_yyyymmdd.rbf - Autoboot first corename_yyyymmdd.rbf found on the SD/USB
;bootcore=lastcore ; uncomment to autoboot a core, as the last loaded core.

; 10-30 timeout before autoboot, comment for autoboot without timeout.
bootcore_timeout=10

; Option to load the custom font. Format is plain bitmap 8x8.
; Supported sizes of font:
; 768 bytes - chars 32-127 (only alpha + numeric)
; 1024 bytes - chars 0-127
; 1136 bytes - chars 0-141
; up to 2048 - only chars 0-141 will be used.
; if first 32 chars are empty (for sizes 1024 bytes and more) then they are skipped.
font=font/myfont.pf

; USER button emulation by keybaord. Usually it's reset button.
; 0 - lctrl+lalt+ralt (lctrl+lgui+rgui on keyrah)
; 1 - lctrl+lgui+rgui
; 2 - lctrl+lalt+del
; 3 - same as 0 (lctrl+lalt+ralt on keyrah)
reset_combo=0

; set to 1 for DVI mode. Audio won't be transmitted through HDMI in DVI mode.
dvi_mode=0

; 0 - 1280x720@60
; 1 - 1024x768@60
; 2 - 720x480@60
; 3 - 720x576@50
; 4 - 1280x1024@60
; 5 - 800x600@60
; 6 - 640x480@60
; 7 - 1280x720@50
; 8 - 1920x1080@60
; 9 - 1920x1080@50
;10 - 1366x768@60
;11 - 1024x600@60
;12 - 1920x1440@60
;13 - 2048x1536@60
;
; custom mode: hact,hfp,hs,hbp,vact,vfp,vs,vbp,Fpix_in_KHz[,hsyncp,vsyncp]
; video_mode=1280,110,40,220,720,5,5,20,74250,0,0
video_mode=0

; set to 1-10 (seconds) to display video info on startup/change
video_info=0

; Set to 1 for automatic HDMI VSync rate adjust to match original VSync.
; Set to 2 for low latency mode (single buffer).
; This option makes video butter smooth like on original emulated system.
; Adjusting is done by changing pixel clock. Not every display supports variable pixel clock.
; For proper adjusting and to reduce possible out of range pixel clock, use 60Hz HDMI video
; modes as a base even for 50Hz systems.
vsync_adjust=2

; If you monitor doesn't support either very low (NTSC monitors may not support PAL) or
; very high (PAL monitors may not support NTSC) then you can set refresh_min and/or refresh_max
; parameters, so vsync_adjust won't be applied for refreshes outside specified.
; These parameters are valid only when vsync_adjust is non-zero.
refresh_min=0
refresh_max=0

; These parameters have the same format as video_mode.
; You need to supply both PAL and NTSC modes if you want vsync_adjust to switch between
; predefined modes as a base. This will reduce the range of pixel clock.
;video_mode_ntsc=0
;video_mode_pal=7

; 1-10 (seconds) to display controller's button map upon first time key press
; 0 - disable
controller_info=6

; JammaSD/J-PAC/I-PAC keys to joysticks translation
; You have to provide correct VID and PID of your input device
; Examples: Legacy J-PAC with Mini-USB or USB capable I-PAC with PS/2 connectors VID=0xD209/PID=0x0301
; USB Capable J-PAC with only PS/2 connectors VID=0x04B4/PID=0x0101
; JammaSD: VID=0x04D8/PID=0xF3AD
jamma_vid=0x04D8
jamma_pid=0xF3AD

; Disable merging input devices. Use if only player 1 works.
; Leave no_merge_pid empty to apply this to all devices with the same VID.
;no_merge_vid=0x045E
;no_merge_pid=0x028E

; Same as above but can add multiple devices (one entry per VIDPID). Format is VIDPID in hex number
;no_merge_vidpid=0x12345678
;no_merge_vidpid=0x11112222

; Speeds in sniper/non-sniper modes of mouse emulation by joystick
; 0 - (default) - faster move in non-sniper mode, slower move in sniper mode.
; 1 - movement speeds are swapped.
sniper_mode=0

; Uncomment following option if you don't want to see a second line for long file names in listing.
;browse_expand=0

; 0 - disable MiSTer logo in Menu core
logo=1

; Custom shared folder for core supporting this feature (currently minimig and ao486 only)
; Can be relative to core's home dir or absolute path.
; Path must exist before core start to use it, or it will fail.
; Make sure USB device is mounted before use shared folder on USB!
shared_folder=

; Custom aspect ratio
;custom_aspect_ratio_1=16:10
;custom_aspect_ratio_2=1:1

; use specific (VID/PID) mouse X movement as a spinner and paddle. Use VID=0xFFFF/PID=0xFFFF to use all mice as spinners.
;spinner_vid=0x1BCF
;spinner_pid=0x0005

; spinner_throttle with base value 100 gives one spinner step per one tick. Higher value makes spinner slower.
; Lower than 100 makes spinner faster. Negative value gives opposite direction.
;spinner_throttle=-50

; 0 - X axis, 1 - Y axis.
;spinner_axis=1

; Default filters for video scaler. Paths must be relative to "Filters" folder without leading slash.
;vfilter_default=LCD Effects/LCD_Effect_07.txt
;vfilter_vertical_default=<some_file>
;vfilter_scanlines_default=<some_file>

; Default filters for audio. Paths must be relative to "Filters_audio" folder without leading slash.
;afilter_default=LPF2000_3tap.txt

; Defines internal joypad mapping from virtual SNES mapping in main to core mapping
; Set to 0 for name mapping (jn) (e.g. A button in SNES core = A button on controller regardless of position on pad)
; Set to 1 for positional mapping (jp) (e.g. A button in SNES core = East button on controller regardless of button name)
gamepad_defaults=0

; Write out file name under the cursor in browser for external integration
; External application or script may parse the info and do some additional actions and/or send info to 3rd party server.
; Warning: it may slowdown the system or add lag while browsing the files in OSD depending on external app/script.
log_file_entry=0

; Automatically disconnect (and shutdown) Bluetooth input device if not use specified amount of time.
; Some controllers have no automatic shutdown built in and will keep connection till battery dry out.
; 0 - don't disconnect automatically, otherwise it's amount of minutes.
bt_auto_disconnect=0

; Reset Bluetooth dongle before pair dialog.
; Some dongles may have problem to pair if not explicitly reset.
; Some dongles (mostly CSR) have problem to pair with BLE if not reset in advance.
; Consequence of reset: some input devices get shutdown after reset.
bt_reset_before_pair=0

;default Shadow Mask
;shmask_default=VGA.txt

;default shadow mask mode:
; 0 - none, 1 - 1x, 2 - 2x, 3 - 1x Rotated, 4 - 2x Rotated
;shmask_mode_default=1

; Wait for specific mount before start the core.
; Attention: waiting is performing BEFORE core start, so no message will be displayed on screen!
; It's useful for debugging when core is loaded from USB blaster and games folder is on USB or Network drive.
; This option cannot be used when defmra in CONFSTR is used (i.e. if arcade rbf is loaded directly not through MRA).
; This option is ignored for Menu core.
;waitmount=/media/usb0

; Overrides for video mode
; When the core's video mode matches the parameters in the section header, any options in the section override options from MiSTer and core sections.
; Refresh rate in header is optional and, if present, must match exactly the output from video_info or the logs. For example, if it says "60.0Hz", the header needs to be "@60.0" to match.
; When the core changes video mode, MiSTer will first look for a matching WIDTHxHEIGHT@VREFRESH section.
; If no match is found, it will fall back to a matching WIDTHxHEIGHT section with no refresh rate.
; If there is still no match, MiSTer/core options will be used without overrides.
; [video=640x400]
; ...
; [video=640x400@70.1]
; ...
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Re: Mister FPGA

#3959 Message par Lorenzo2mars »

robinmasters a écrit : 06 nov. 2023, 19:00 Le voilà 😉
Après c'est une vieille config.
Y a ptet des trucs qui ont changé et ça fait longtemps que j'ai pas maj ce mister.

[MiSTer]
hdmi_game_mode=1
key_menu_as_rgui=0 ; set to 1 to make the MENU key map to RGUI in Minimig (e.g. for Right Amiga)
forced_scandoubler=0 ; set to 1 to run scandoubler on VGA output always (depends on core).
ypbpr=0 ; set to 1 for YPbPr on VGA output.
composite_sync=1 ; set to 1 for composite sync on HSync signal of VGA output.
vga_scaler=0 ; set to 1 to connect VGA to scaler output.
hdmi_audio_96k=0 ; set to 1 for 96khz/16bit HDMI audio (48khz/16bit otherwise)
keyrah_mode=0x18d80002 ; VIDPID of keyrah for special code translation (0x23418037 for Arduino Micro)
vscale_mode=0 ; 0 - scale to fit the screen height.
; 1 - use integer scale only.
; 2 - use 0.5 steps of scale.
; 3 - use 0.25 steps of scale.
vscale_border=0 ; set vertical border for TVs cutting the upper/bottom parts of screen (1-399)
;bootscreen=0 ; uncomment to disable boot screen of some cores like Minimig.
;mouse_throttle=10 ; 1-100 mouse speed divider. Useful for very sensitive mice
rbf_hide_datecode=0 ; 1 - hides datecodes from rbf file names. Press F2 for quick temporary toggle
menu_pal=0 ; 1 - PAL mode for menu core
hdmi_limited=0 ; 1 - use limited (16..235) color range over HDMI
; 2 - use limited (16..255) color range over HDMI, for VGA converters.
direct_video=0 ; 1 - enable core video timing over HDMI, use only with VGA converters.
fb_size=0 ; 0 - automatic, 1 - full size, 2 - 1/2 of resolution, 4 - 1/4 of resolution.
fb_terminal=1 ; 1 - enabled (default), 0 - disabled
osd_timeout=30 ; 5-3600 timeout (in seconds) for OSD to disappear in Menu core. 0 - never timeout.
; Background picture will get darker after double timeout
osd_rotate=0 ; Display OSD menu rotated, 0 - no rotation, 1 - rotate right (+90°), 2 - rotate left (-90°)

; 1 - enables the recent file loaded/mounted.
; WARNING: This option will enable write to SD card on every load/mount which may wear the SD card after many writes to the same place
; There is also higher chance to corrupt the File System if MiSTer will be reset or powered off while writing.
recents=0

; lastcore - Autoboot the last loaded core (corename autosaved in CONFIG/lastcore.dat) first found on the SD/USB
; lastexactcore - Autoboot the last loaded exact core (corename_yyyymmdd.rbf autosaved in CONFIG/lastcore.dat) first found on the SD/USB
; corename - Autoboot first corename_*.rbf found on the SD/USB
; corename_yyyymmdd.rbf - Autoboot first corename_yyyymmdd.rbf found on the SD/USB
;bootcore=lastcore ; uncomment to autoboot a core, as the last loaded core.

; 10-30 timeout before autoboot, comment for autoboot without timeout.
bootcore_timeout=10

; Option to load the custom font. Format is plain bitmap 8x8.
; Supported sizes of font:
; 768 bytes - chars 32-127 (only alpha + numeric)
; 1024 bytes - chars 0-127
; 1136 bytes - chars 0-141
; up to 2048 - only chars 0-141 will be used.
; if first 32 chars are empty (for sizes 1024 bytes and more) then they are skipped.
font=font/myfont.pf

; USER button emulation by keybaord. Usually it's reset button.
; 0 - lctrl+lalt+ralt (lctrl+lgui+rgui on keyrah)
; 1 - lctrl+lgui+rgui
; 2 - lctrl+lalt+del
; 3 - same as 0 (lctrl+lalt+ralt on keyrah)
reset_combo=0

; set to 1 for DVI mode. Audio won't be transmitted through HDMI in DVI mode.
dvi_mode=0

; 0 - 1280x720@60
; 1 - 1024x768@60
; 2 - 720x480@60
; 3 - 720x576@50
; 4 - 1280x1024@60
; 5 - 800x600@60
; 6 - 640x480@60
; 7 - 1280x720@50
; 8 - 1920x1080@60
; 9 - 1920x1080@50
;10 - 1366x768@60
;11 - 1024x600@60
;12 - 1920x1440@60
;13 - 2048x1536@60
;
; custom mode: hact,hfp,hs,hbp,vact,vfp,vs,vbp,Fpix_in_KHz[,hsyncp,vsyncp]
; video_mode=1280,110,40,220,720,5,5,20,74250,0,0
video_mode=0

; set to 1-10 (seconds) to display video info on startup/change
video_info=0

; Set to 1 for automatic HDMI VSync rate adjust to match original VSync.
; Set to 2 for low latency mode (single buffer).
; This option makes video butter smooth like on original emulated system.
; Adjusting is done by changing pixel clock. Not every display supports variable pixel clock.
; For proper adjusting and to reduce possible out of range pixel clock, use 60Hz HDMI video
; modes as a base even for 50Hz systems.
vsync_adjust=2

; If you monitor doesn't support either very low (NTSC monitors may not support PAL) or
; very high (PAL monitors may not support NTSC) then you can set refresh_min and/or refresh_max
; parameters, so vsync_adjust won't be applied for refreshes outside specified.
; These parameters are valid only when vsync_adjust is non-zero.
refresh_min=0
refresh_max=0

; These parameters have the same format as video_mode.
; You need to supply both PAL and NTSC modes if you want vsync_adjust to switch between
; predefined modes as a base. This will reduce the range of pixel clock.
;video_mode_ntsc=0
;video_mode_pal=7

; 1-10 (seconds) to display controller's button map upon first time key press
; 0 - disable
controller_info=6

; JammaSD/J-PAC/I-PAC keys to joysticks translation
; You have to provide correct VID and PID of your input device
; Examples: Legacy J-PAC with Mini-USB or USB capable I-PAC with PS/2 connectors VID=0xD209/PID=0x0301
; USB Capable J-PAC with only PS/2 connectors VID=0x04B4/PID=0x0101
; JammaSD: VID=0x04D8/PID=0xF3AD
jamma_vid=0x04D8
jamma_pid=0xF3AD

; Disable merging input devices. Use if only player 1 works.
; Leave no_merge_pid empty to apply this to all devices with the same VID.
;no_merge_vid=0x045E
;no_merge_pid=0x028E

; Same as above but can add multiple devices (one entry per VIDPID). Format is VIDPID in hex number
;no_merge_vidpid=0x12345678
;no_merge_vidpid=0x11112222

; Speeds in sniper/non-sniper modes of mouse emulation by joystick
; 0 - (default) - faster move in non-sniper mode, slower move in sniper mode.
; 1 - movement speeds are swapped.
sniper_mode=0

; Uncomment following option if you don't want to see a second line for long file names in listing.
;browse_expand=0

; 0 - disable MiSTer logo in Menu core
logo=1

; Custom shared folder for core supporting this feature (currently minimig and ao486 only)
; Can be relative to core's home dir or absolute path.
; Path must exist before core start to use it, or it will fail.
; Make sure USB device is mounted before use shared folder on USB!
shared_folder=

; Custom aspect ratio
;custom_aspect_ratio_1=16:10
;custom_aspect_ratio_2=1:1

; use specific (VID/PID) mouse X movement as a spinner and paddle. Use VID=0xFFFF/PID=0xFFFF to use all mice as spinners.
;spinner_vid=0x1BCF
;spinner_pid=0x0005

; spinner_throttle with base value 100 gives one spinner step per one tick. Higher value makes spinner slower.
; Lower than 100 makes spinner faster. Negative value gives opposite direction.
;spinner_throttle=-50

; 0 - X axis, 1 - Y axis.
;spinner_axis=1

; Default filters for video scaler. Paths must be relative to "Filters" folder without leading slash.
;vfilter_default=LCD Effects/LCD_Effect_07.txt
;vfilter_vertical_default=<some_file>
;vfilter_scanlines_default=<some_file>

; Default filters for audio. Paths must be relative to "Filters_audio" folder without leading slash.
;afilter_default=LPF2000_3tap.txt

; Defines internal joypad mapping from virtual SNES mapping in main to core mapping
; Set to 0 for name mapping (jn) (e.g. A button in SNES core = A button on controller regardless of position on pad)
; Set to 1 for positional mapping (jp) (e.g. A button in SNES core = East button on controller regardless of button name)
gamepad_defaults=0

; Write out file name under the cursor in browser for external integration
; External application or script may parse the info and do some additional actions and/or send info to 3rd party server.
; Warning: it may slowdown the system or add lag while browsing the files in OSD depending on external app/script.
log_file_entry=0

; Automatically disconnect (and shutdown) Bluetooth input device if not use specified amount of time.
; Some controllers have no automatic shutdown built in and will keep connection till battery dry out.
; 0 - don't disconnect automatically, otherwise it's amount of minutes.
bt_auto_disconnect=0

; Reset Bluetooth dongle before pair dialog.
; Some dongles may have problem to pair if not explicitly reset.
; Some dongles (mostly CSR) have problem to pair with BLE if not reset in advance.
; Consequence of reset: some input devices get shutdown after reset.
bt_reset_before_pair=0

;default Shadow Mask
;shmask_default=VGA.txt

;default shadow mask mode:
; 0 - none, 1 - 1x, 2 - 2x, 3 - 1x Rotated, 4 - 2x Rotated
;shmask_mode_default=1

; Wait for specific mount before start the core.
; Attention: waiting is performing BEFORE core start, so no message will be displayed on screen!
; It's useful for debugging when core is loaded from USB blaster and games folder is on USB or Network drive.
; This option cannot be used when defmra in CONFSTR is used (i.e. if arcade rbf is loaded directly not through MRA).
; This option is ignored for Menu core.
;waitmount=/media/usb0

; Overrides for video mode
; When the core's video mode matches the parameters in the section header, any options in the section override options from MiSTer and core sections.
; Refresh rate in header is optional and, if present, must match exactly the output from video_info or the logs. For example, if it says "60.0Hz", the header needs to be "@60.0" to match.
; When the core changes video mode, MiSTer will first look for a matching WIDTHxHEIGHT@VREFRESH section.
; If no match is found, it will fall back to a matching WIDTHxHEIGHT section with no refresh rate.
; If there is still no match, MiSTer/core options will be used without overrides.
; [video=640x400]
; ...
; [video=640x400@70.1]
; ...

Big merci ça marche ^^

En revanche mettre les scanlines fonctionne sur le HD sans souci mais fout la merde sur le CRT. Alors qu'avant y toucher ne faisait rien sur le CRT. Y a pas moyen d'avoir le meilleur des 2 mondes ? Que les scanlines agissent sur le HD sans que ça foute la merde sur le CRT ?
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Re: Mister FPGA

#3960 Message par robinmasters »

Cool.

Les scanlines?aucun problème pour moi...
Tu passes bien par le menu vidéo processing, pas le scandoubler.
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Lorenzo2mars
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Re: Mister FPGA

#3961 Message par Lorenzo2mars »

robinmasters a écrit : 06 nov. 2023, 20:49 Cool.

Les scanlines?aucun problème pour moi...
Tu passes bien par le menu vidéo processing, pas le scandoubler.
Par le processing yes ça marche ^^
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Re: Mister FPGA

#3962 Message par eLLuiGi »

Quelqu'un sait comment faire un raccourci sous MiSTer ? Je souhaite par exemple dans le repertoire megadrive mettre un raccourci pour pointer vers le repertoire genesis, je n'ai pas envie de faire des simlinks car le contenu de mes sets évolus constament (je n'ai fais des simlinks que pour la neogeo dans arcade là ca ne bouge pas).
Merci pour votre aide.
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Re: Mister FPGA

#3963 Message par Mitchbucannon »

eLLuiGi a écrit : 13 nov. 2023, 19:55 Quelqu'un sait comment faire un raccourci sous MiSTer ? Je souhaite par exemple dans le repertoire megadrive mettre un raccourci pour pointer vers le repertoire genesis, je n'ai pas envie de faire des simlinks car le contenu de mes sets évolus constament (je n'ai fais des simlinks que pour la neogeo dans arcade là ca ne bouge pas).
Merci pour votre aide.
Salut,

Y'a pas un script de wizzo qui permet de le faire?
https://github.com/wizzomafizzo/MiSTer_Favorites

Je n'ai pas testé mais si ça peut t'aider.

Mitch

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Re: Mister FPGA

#3964 Message par eLLuiGi »

Fonctionnel depuis le menu mister mais a mon avis pas dans l'interface de selection de jeux du core, je vais approfondir quand meme, merci pour la piste. Idealement faudrait pouvoir faire un simlink d'un repertoire ;D
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Re: Mister FPGA

#3965 Message par robinmasters »

Je capte pas, si tu fais un ln -s d'un rep ça marche pas?
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Re: Mister FPGA

#3966 Message par eLLuiGi »

C'est ce que je viens de voir a priori cela fonctionnerait :
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=5224

EDIT : bon bas c'est tout con, idem que les simlinks de roms mais sur un répertoire, donc ca fonctionne nikel et c'est super pratique j'ai fais pareil pour l'Atari 2600, et la gamegear :wink:
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Re: Mister FPGA

#3967 Message par funkycochise »

Le jeu en beta de la semaine passée : Gang Busters / Crazy Cop (Konami)


Le jeu en beta d'aujourd'hui : Thunder Cross (Konami)

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Re: Mister FPGA

#3968 Message par GyuGyu »

J'ai fait un petit short pour l'occasion :

[youshort]https://youtube.com/shorts/GBTZdCP5w3E?feature=share[/youshort]
Vous ne pouvez pas consulter les pièces jointes insérées à ce message.

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Re: Mister FPGA

#3969 Message par Lorenzo2mars »

Salut les gars, vous auriez une io sympa à me conseiller ? J'aimerais en trouver une complète avec sortie VGA et plusieurs ports USB. Je trouve rien en tout en un :palm:
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Re: Mister FPGA

#3970 Message par robinmasters »

En tout en un t'as celle là qui est en preco avec:
Usb
Double ram
Jamma
Vga
Snac
...

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Re: Mister FPGA

#3971 Message par galsia »

Le xtreme mister devrait pas tarder sinon, 350 € en préco pour la version pro.

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Re: Mister FPGA

#3972 Message par cazeysan »

robinmasters a écrit : 05 déc. 2023, 23:47 En tout en un t'as celle là qui est en preco avec:
Usb
Double ram
Jamma
Vga
Snac
...

https://castlemaniaentertainment.com/pr ... eq=uniform
Un système deux en un, c'est pas mal !
Viens par là, c'est pareil !

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Re: Mister FPGA

#3973 Message par robinmasters »

C'est quoi votre use case ?
Paske moi je vois pas l'intérêt à part le dual ram et bien sur le jamma...
Et c'est hyper cher...
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Re: Mister FPGA

#3974 Message par vectrex »

robinmasters a écrit : 06 déc. 2023, 12:03 C'est quoi votre use case ?
Paske moi je vois pas l'intérêt à part le dual ram et bien sur le jamma...
Et c'est hyper cher...
On en revient à ce que j'écrivais sur le M.A.R.S.: Lire que 600$ c'est cher, bah non désolé quand ici on met des liens pour des PCB sans fpga ni ram pour 250 balles! Et qu'on peut trouver ça "intéressant" 8O 8O
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Re: Mister FPGA

#3975 Message par Lorenzo2mars »

robinmasters a écrit : 05 déc. 2023, 23:47 En tout en un t'as celle là qui est en preco avec:
Usb
Double ram
Jamma
Vga
Snac
...

https://castlemaniaentertainment.com/pr ... eq=uniform
C'est super cher et pas vraiment ce que je recherche... c'est pour mon setup PVM en fait, j'ai donc juste besoin d'une io qui fasse USB et DB15... tout ce qui est jamma etc, j'ai déjà plusieurs solutions.
J'ai l'impression que ce que je cherche n'existe pas et c'est quand même un comble
Merci en tout cas ^^
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