Super Street Fighter IV

Pour parler des jeux d'arcade ou du genre arcade (baston, beat, shoots, puzzle...) sortis ou non en arcade, anciens ou récents, ainsi que de l'actualité arcade.
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chymer
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Re: Super Street Fighter IV

#4326 Message par chymer »

C'est un peu con d'ailleur que au lancement du jeux il n'y est pas un message pour télécharger le pack gratuit.

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Ladril
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Re: Super Street Fighter IV

#4327 Message par Ladril »

Bizarre, j'ai été voir sur le PS store, cherché dans les contenus supplémentaires de SSF4 et j'ai rien vu :?:
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Vjto
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Re: Super Street Fighter IV

#4328 Message par Vjto »

Ladril a écrit :Bizarre, j'ai été voir sur le PS store, cherché dans les contenus supplémentaires de SSF4 et j'ai rien vu :?:
je ne peux pas te dire pour les packs PS3... mes remarques allaient pour la 360...

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jonyjo
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Re: Super Street Fighter IV

#4329 Message par jonyjo »

Vorador a écrit :Voila les changement SSFIV AE de la semaine
[Chun-Li]
Q: There were lots of casts where EX Hundred Kicks didn't connect all 4 hits when it wasn't done in a close range, is there a change, rather to the hurtbox of characters, than to the Kicks itself?
A: Chun-Li's EX Hundred Kicks isn't changed, but there were changes to the hurtbox of some of the characters so I believe there are more possibilities to connect fully now!
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Si le TC d'Ibuki pouvait être normalisé face aux adversaires accroupi...
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Bisho
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Re: Super Street Fighter IV

#4330 Message par Bisho »

Le costume de Chun est juste magnifique, les couleurs etc...
Celui de Sakura est à gerber. Mention spéciale à la Sakura blonde avec maquillage argenté façon Barbie.

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Rugal-B
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Re: Super Street Fighter IV

#4331 Message par Rugal-B »

Si y'a un costume 10 de Cammy sans le loup et les oreilles (comme le mangas), je prend.
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jonyjo
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Re: Super Street Fighter IV

#4332 Message par jonyjo »

Rugal-B a écrit :Si y'a un costume 10 de Cammy sans le loup et les oreilles (comme le mangas), je prend.
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John46
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Re: Super Street Fighter IV

#4333 Message par John46 »

pas mal les nouveaux frame traps sont interressants et les variations sur les moyen de conditionnement semblent promettre de belles joutes!
RainMakeR a écrit : 17 déc. 2023, 14:40 je sais que je deconne souvent avec ca mais y'a une grosse part de verité dedans. Je pense vraiment que je perd la boule

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Vorador
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Re: Super Street Fighter IV

#4334 Message par Vorador »

Il me semble que c'est aujourd'hui qu'Ono doit livrer de nouvelles informations sur SSFIV AE.
Enfin avec le décalage horaire je suis completement paumé de toute façon, puisque je ne sais pas depuis quel pays il compte faire cette annonce ;D
Les dés n'ont pas fini de rouler...

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Casey Wells
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Re: Super Street Fighter IV

#4335 Message par Casey Wells »

Shadaloo sans doute... :|

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Bisho
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Re: Super Street Fighter IV

#4336 Message par Bisho »

Là c'est lundi matin pour eux. Donc sûrement des news demain, si ils contaient le faire le lundi.

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Vorador
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Re: Super Street Fighter IV

#4337 Message par Vorador »

J'avais compris que c'était pendant le week end du 20 au 21 novembre.
Les dés n'ont pas fini de rouler...

zeus099
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Re: Super Street Fighter IV

#4338 Message par zeus099 »

sa sera encore une annonce à la con, du genre, l'arcade est presque prête mais on peut rien dire de plus blablabla..............

zeus099
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Re: Super Street Fighter IV

#4339 Message par zeus099 »

Blanka
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• Rock Crusher (Toward + Medium Punch) has less recovery. Rock Crusher, into Standing Light Punch into Beast Roll is possible.

• Beast Slide (Down-Toward + Hard Punch) has less activate time. The whole animation time is shorter.

• His Forward Hop (Toward + 3x Kick) has more grounded frames of animation, making him easier to grab out of it.

• Blocked normal ball bouncing distance change: EX > mp ball > HP ball.

• EX Rainbow Ball forward flying distance nerf

• EX electricity has much less start up (better reversal I guess)

Abel
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• Crouching Hard Punch has a smaller hitbox.

• Tornado Throw damage reduced.

• Roll lost its hit invincibility at the end of it, making it easier to punish.

• Ultra 1 had a 10% damage reduction. Ultra 1's new damage would range from 309-450. In SSF4 it was 343-500.

• Ultra 2 10% damage reduction, slower startup, no super armor and a longer recovery time when you cancel out of it. New damage totals for Ultra 2 should range from 295-440. In SSF4 these were 328-480.

Gen
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Mantis Style

• Two Target Combos have been added in. 1st: Crouching Light Kick into Crouching Medium Kick. 2nd: Standing Hard Punch into Standing Medium Kick.

• Standing Light Punch's hitbox during active frames have been resized, so it's harder to get hit out of.

• Crouching Medium Punch's start up is faster, so it's possible to Link from Standing Light Punch and Crouching Light Punch.

• Standing Hard Kick's range improved a bit.

• Ultra 2 downward hitbox improved, so it has less chance to whiff.

Other Stuff
• Traveling speed for Crane Style's Ultra 2 is faster.
• During backdash, he's airborne right after invincibility wears out.
• Gen received no nerfs.

Makoto
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Normal Moves
• Crouching Light Kick has more range.
• Standing Light Kick can now be Kara Canceled.
• Crouching Hard Kick hit box extended, and the damage box has been lowered slightly, making it easier to use as an anti air.
• Crouching Hard Punch has slightly more active frames.
• Toward + Light Punch has a 3 frame startup (formerly 4 frames).

Special Moves
• EX Hayate (Dash Punch) now breaks armor and has a slightly faster startup.
• Fukiage (Upwards Punch) when the arm is fully extended, the hittable box from her chest up is now barely there, attack box extended, so there are now almost no cases where it trades or is stuffed. It still can't hit grounded opponents. The start up for all versions have been revised (I'd assume to be faster)
• EX Tsurugi (Axe Kick) is now similar to EX Cannon Strike in what height the technique can be executed at.
• Ultra 1 damage distribution has been change. It still does the same total damage, but because of the change, will do more when the scale kicks in.
• Ultra 2 has a faster startup time.

Other
• Makoto's stamina is now 1,000, which is the average stamina rating in the game.

• Forward and back dash are faster.
Hard Punch Hayate, Focus Attack Dash Cancel, Crouching Light Kick, now combos.


Le up que les fans de makoto attendent avec impatience sur console !!!!!!!!!!!

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Vorador
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Re: Super Street Fighter IV

#4340 Message par Vorador »

Rajoutons aussi les quelques petites notes :

Gouken
• Diagonal Jumping Medium Punch can be Canceled into a Hurricane Kick after the first hit now. This wasn't mentioned in the previous blog entry.
• There were no changes to his Ultra 1 or Ultra 2.
Rose
• Due to her Ultra 2 (Orbs) losing invincibility, if you take hit right after activating it, the orbs will not appear. It's useless as an invincible move, but works well as a mix up when your opponent is getting up off the ground.
Ibuki
• As previously mentioned, the trajectory after throwing her Kunai has been altered, but there has been no change to recovery time. Also there's no change to her backdash.

Vivement le repport de la semaine prochaine : Zangief, Sagat, Dan et Dudley.
Hate de voir ça :)
Les dés n'ont pas fini de rouler...

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daiisuki SWGA
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Re: Super Street Fighter IV

#4341 Message par daiisuki SWGA »

zeus099 a écrit : Makoto

Normal Moves
• Crouching Light Kick has more range.
• Standing Light Kick can now be Kara Canceled.
• Crouching Hard Kick hit box extended, and the damage box has been lowered slightly, making it easier to use as an anti air.
• Crouching Hard Punch has slightly more active frames.
• Toward + Light Punch has a 3 frame startup (formerly 4 frames).

Special Moves
• EX Hayate (Dash Punch) now breaks armor and has a slightly faster startup.
• Fukiage (Upwards Punch) when the arm is fully extended, the hittable box from her chest up is now barely there, attack box extended, so there are now almost no cases where it trades or is stuffed. It still can't hit grounded opponents. The start up for all versions have been revised (I'd assume to be faster)
• EX Tsurugi (Axe Kick) is now similar to EX Cannon Strike in what height the technique can be executed at.
• Ultra 1 damage distribution has been change. It still does the same total damage, but because of the change, will do more when the scale kicks in.
• Ultra 2 has a faster startup time.

Other
• Makoto's stamina is now 1,000, which is the average stamina rating in the game.

• Forward and back dash are faster.
Hard Punch Hayate, Focus Attack Dash Cancel, Crouching Light Kick, now combos.


Le up que les fans de makoto attendent avec impatience sur console !!!!!!!!!!!
• Standing Light Kick can now be Kara Canceled.

Ca va être comme le karakarakusa dans 3rd strike, donc même si la distance du coup simple n'est pas améliorée, au moins la version kara serait bien plus facile à placer que l'actuelle ( :6: :lk: :6: :3: :2: :1: :4: :hp: )

Avec ces modifs on peut très certainelent espérer que la miss sera encore plus efficace lors de la sortie/DLC arcade !!!

Je peux enfin respirer un peu Image :roi: :roi:
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A la SWGA, si tu connais pas GUNDAM & Hard Gay, Foo !!TU SORS :roi: !!

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Casey Wells
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Re: Super Street Fighter IV

#4342 Message par Casey Wells »

Une news positive sur Makoto et c'est mon Koko national qui ressurgit de l'ombre, le stick acéré entre les dents :roi:

N'empêche c'est toujours bon à prendre ce genre de modifs de gameplay.

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tyc
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Re: Super Street Fighter IV

#4343 Message par tyc »

daiisuki SWGA a écrit :Avec ces modifs on peut très certainelent espérer que la miss sera efficace lors de la sortie/DLC arcade !!!
Fixed ;)
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AlabhamaMan
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Re: Super Street Fighter IV

#4344 Message par AlabhamaMan »

Ouais, ben c'est pas l'amélioration de ma Makoto qui me fera ressortir le jeu... :x
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chymer
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Re: Super Street Fighter IV

#4345 Message par chymer »

Enfin des news :
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:arrow: [ :crybaby: ]

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Casey Wells
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Re: Super Street Fighter IV

#4346 Message par Casey Wells »

Necro???

ou alors juste Ono qui nous envoie ses photos de vacances ;D

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Vorador
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Re: Super Street Fighter IV

#4347 Message par Vorador »

Casey Wells a écrit :ou alors juste Ono qui nous envoie ses photos de vacances ;D
Oui c'est pluot ça :lol:
C'est quand même un peu salaud de nous faire un petit teaser pour un truc qui au final n'aura eu aucun interet.
Mais on commence à y etre habitué, de toute façon les news devraient tomber sous peu, le jeu sortant dans assez peu de temps.
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psychogore
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Re: Super Street Fighter IV

#4348 Message par psychogore »

Je crois plutot que c'est lié à un salon qui a lieu à Moscou où Ono doit faire une presentation....

holy socket
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Re: Super Street Fighter IV

#4349 Message par holy socket »

j'ai pas vraiment suivi les histoires de teaser et co mais ce serait pas un nouveau décor?

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Amano J
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Re: Super Street Fighter IV

#4350 Message par Amano J »

J'annonce le costume de Staline en DLC pour Dictat'.
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